آخرین اخبار

8. آذر 1395 - 10:30   |   کد مطلب: 25424
یک کارشناس مسائل دینی گفت: خداوند در قرآن آسمان و زمین و هر آنچه در آن است را قلیل و کوچک می شمارد در حالی که خلق پیامبر(ص) را عظیم و بزرگ توصیف می کند.

«حجت الاسلام محمد محمودزاده» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با تسلیت به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع)، گفت: وجود و شخصیت پیامبر(ص) عصاره هستی تلقی می شود و همه ائمه)u( به این موضوع اذعان دارند.

وی اظهار کرد: اگر می گویند امام علی(ع)شجاعترین ائمه(ع) بودند، خود آن حضرت می گوید که ما در جنگ زمانی که عرصه بر ما تنگ می شد به رسول خدا(ص) پناه می بردیم و اگر امام سجاد(ع) در عبادت مشهور است، آن حضرت خود اذعان داشتند که نبی مکرم اسلام(ع) در عبادت زبانزد عالم بودند.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه صفات الهی در وجود پاک پیامبر(ص) تجلی پیدا کرده، افزود: خداوند در قرآن، آسمان و زمین و هر آنچه در آن است را قلیل و کوچک می شمارد در حالی که خلق پیامبر(ص) را عظیم و بزرگ توصیف می کند.

حجت الاسلام محمودزاده تصریح کرد: همین خلق، رفتار و کردار بزرگ منشانه رسول خدا(ص) بود که سبب اسلام آوردن بسیاری شد که نمونه های آن در تاریخ اسلام بسیار است.

وی در ادامه با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) از ابتدای بعثت در اشکال مختلف ویژگی های جانشین خود را عنوان و در روز غدیر نام امام علی(ع) را به طورآشکار بیان کردند، گفت: ایشان قبل از وفات خود از این موضوع نگران بودند که بعد از رحلتشان چه بر سر امت می آید و متأسفانه بعد از وفات آن حضرت، برخی دستورها و توصیه های اکید پیامبر(ص) را گوش ندادند تا آنکه معاویه و یزید بر سر کار آمدند و کم کم نزدیک بود چیزی از اسلام باقی نماند.

این کارشناس مسائل دینی افزود: و اگر نبود قیام عاشورا و فداکاری امام حسین(ع) و یاران با وفایش چیزی از اسلام باقی نمی ماند چرا که در آن فضای خفقان آلود و تبلیغات سوء معاویه و یزید بسیاری از دین خارج شده بودند.

حجت الاسلام محمودزاده در ادامه با بیان اینکه شخصیت بزرگوار امام حسن مجتبی(ع) آن طور که باید و شاید حتی در بین شیعیان شناخته شده نیست، گفت: اگر امام حسن(ع) آن صلح را انجام نمی دادند چه بسا قیام امام حسین(ع) به نتیجه نمی رسید، در واقع صلح امام حسن(ع) کمتر از قیام عاشورا نبود.

وی تصریح کرد: بی تردید اگر تعداد یاران امام حسن(ع) به اندازه تعداد یاران امام حسین(ع) بود هرگز ایشان صلح نمی کردند چرا که مشاهده می کنیم این امام بزرگوار حتی در خانه خود به شهادت رسید.

این کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: شخصیت امام حسن مجتبی(ع) آن چنان بزرگ است و الگو برای همگان که مسلمانان اهل سنت نیز به ایشان ارادت خاصی دارند چرا که این بزرگوار را به عنوان یکی از سید و سروران جوانان اهل بهشت می شناسند که مورد عنایت پیامبر(ص) بودند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان