آخرین اخبار

10. آذر 1395 - 7:55   |   کد مطلب: 25438
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع)، گفت: اینکه کسی می گوید امروز دوران موشک تمام شده و دوران گفتمان است، هنوز موضوع اصلی دفاع از دین را نمی داند چرا که حفظ دین و اقتدار ملی از الزامات جهاد کبیر است و دشمن شناسی، افزایش قدرت دفاعی و ولایتمداری از دیگر الزامات آن.

به گزارش رودآور؛ «حجت الاسلام نصرت شمس اللهی» شامگاه روز گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام رضا (ع) در مسجد جامع سرکان، گفت: جهاد کبیر سیره انبیاء، امامان و اولیاء الهی است که عدم سازش با دشمنان دین، محور اصلی این موضوع است.

وی با استناد به آیات و احادیث، اظهار کرد: خداوند متعال با بیان تاریخ گذشتگان و سرنوشت فرعونیان و نمرودیان در قرآن کریم، به تمام بشریت نشان می دهد که حتی اگر جهان کفر مقابل دین بایستند نمی توانند مؤمنان را کوچک کنند، چرا که مؤمنان به قدرت خدا تکیه کرده اند و از هیچ دشمنی ترس به دل راه ندارند و اطمینان دارند که خالق هستی تمام توطئه های دشمنان را از بین می برد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) به سیره رضوی که عدم سازش با دشمنی همچون مأمون بود هم اشاره کرد و افزود:  چه در صدر اسلام و چه بعد از آن دشمنان دین می خواستند که مؤمنان دست از دین خود بردارند و امروز نیز مستکبران جهان همین را می خواهند، در حالی که ما اگر جانمان را هم در راه اسلام و قرآن بدهیم هرگز دست از دین برنمی داریم.

حجت الاسلام شمس اللهی تصریح کرد: اگر در عاشورا کسی نبود که از حرم امام حسین(ع) پاسداری کند و حضرت زینب(س) به اسارت رفت، امروز مدافعان حرم آل الله از جان خود می گذرند اما نمی گذارند که خدشه ای به اسلام حقیقی وارد شود.

وی با بیان اینکه حزب شیطان جز دین ما چیزی نمی خواهد و مدام می جنگد برای اینکه ملت دست از دین بردارد، عنوان کرد: اما این ملت بصیر و فهیم ما هستند که در مکتب عاشورایی بزرگ شده اند و در دفاع از اسلام حتی زیر فشارها و تحریم های دشمنان دست از دین خود برنمی دارند، چرا که خوب می دانند اگر زیربار حرف دشمن بروند به عقب برگشته و ضرر خواهند کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) در ادامه با اشاره به اینکه اگر امامان ما تسلیم دشمن می شدند و با آنان سازش می کردند به شهادت نمی رسیدند، گفت: اگر امام رضا(ع) تسلیم دشمن می شد کار به شهادت نمی رسید و در موضوع ظاهری ولایتعهدی تأکید داشتند که هیچ مسئولیتی را قبول نمی کنند و در هیچ کار حکومتی دخالت نمی کنند و در آخر به دلیل سازش نکردن با دشمن در راه دین به شهادت رسید.

حجت الاسلام شمس اللهی گفت: در مورد ماجرای عاشورا همه می دانیم که اگر امام حسین(ع) با یزید سازش می کردند، فاتحه دین خوانده شده بود، امروز هم اگر با امریکا، این یزیدیان زمان سازش کنیم والله فاتحه دین را باید خواند و این مردم بصیر هستند که هرگز در جهاد کبیر خود سازش را نمی پذیرند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ما حسینی وارانه نه جان می دهند اما ننگ ذلت را نمی پذیرند، تصریح کرد: اینکه کسی می گوید امروز دوران موشک تمام شده و دوران گفتمان است، هنوز موضوع اصلی دفاع از دین را نمی داند چرا که حفظ دین و اقتدار ملی از الزامات جهاد کبیر است و دشمن شناسی، افزایش قدرت دفاعی و ولایتمداری از دیگر الزامات آن.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه  اگر قدرت دفاعی ما ضعیف باشد دشمن به خود اجازه دست درازی می دهد، افزود: امروز مشکل کشور ما سوء تدبیر است و اگر معتقد باشیم که مقاومت در راه دین یاری خدا را به دنبال دارد، بی تردید تمام مشکلات هم برطرف می شود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان