آخرین اخبار

9. آذر 1395 - 22:49   |   کد مطلب: 25440
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: نقاط مختلف این استان روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برفی و بارانی می شود.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، 'نادر پیرتاج'افزود: از اواخر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به همدان در بیشتر نقاط این استان بارش باران ، ریزش برف ، گاهی وزش باد و در برخی از نقاط احتمال تگرگ و رعد و برق پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به این پیش بینی ها هواشناسی استان همدان اطلاعیه ای با محوریت چهار بند صادر کرده است که در این اطلاعیه آمده است: به دلیل بارش باران و ریزش برف، احتمال لغزندگی و مه آلودگی جاده های ارتباطی استان و معابر عمومی وجود دارد.
پیرتاج ادامه داد: اواخر هفته و با ورود سامانه بارشی در برخی از ساعت ها به دلیل تلاطم هوا و وزش شدید باد احتمال آسیب به سرساخه های درختان و تابلوهای تبلیغاتی پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: در این مدت در برخی از نقاط استان همدان به دلیل تگرگ و رعد و برق احتمال آسیب به باغ ها، احشام و افراد وجود دارد.
وی ادامه داد: در برخی از ساعت ها نیز به دلیل شدت بارش احتمال آب گرفتگی و طغیان رودخانه ها به ویژه مناطق جنوب استان پیش بینی می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوا تا پایان هفته تغییرات آنچنانی ندارد و یکنواخت است و با ورود سامانه بارشی به طور نسبی تا حدودی کاهش می یابد.
پیرتاج افزود: کمینه دمای همدان در 24 ساعت گذشته هشت درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای همدان 13 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
به گفته وی همدان با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کبودراهنگ با 13 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان