آخرین اخبار

12. آذر 1395 - 5:06   |   کد مطلب: 25465
مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد
فعالیت 15 سمن فعال حوزه گردشگری در همدان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: 15 سمن فعال در سطح استان همدان وجود دارد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، علی مالمیر شامگاه پنج‌شنبه در نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان، با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: در سطح استان همدان 15 NGO فعال وجود دارد.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد با ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند، می توانند با ظرفیت بالای خود بازوان توسعه باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان یادآور شد: جلب مشارکت‌های مردمی که تضمین کننده برنامه‌هاست، با بهره‌گیری از ظرفیت همین تشکل‌ها می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیتی چون تشکل‌ها از دل بر می‌آید و جنس دغدغه‌های آنها می‌تواند کمک کننده باشد، گفت: حوزه میراث فرهنگی سمن خیز است که بر این اساس میراث فرهنگی، سعی دارد از همکاران ساعی خود چون تشکل‌ها و رسانه‌ها استفاده کند.

در ادامه مسوول هماهنگی و برنامه‌ریزی گروه کاری سازمان‌های مردم نهاد حامی گردشگری و توسعه پایدار همدان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان‌های مردم نهاد به افتتاح خانه تشکل‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان اشاره کرد و افزود: این مرکز یکی از نخستین خانه‌های تشکل در سطح کشور است.

بابک مغازه‌ای یکی از اقداماتی که از نوروز امسال در استان همدان آغاز شده است را «پویش ملی سفر پاک» دانست و افزود: این برنامه با پاکسازی هگمتانه آغاز شده و به سایر نقاط گردشگری بسط می‌یابد.

وی نشان جغرافیایی را در زمینه گردشگری مهم دانست و گفت: NGOها می‌توانند در این زمینه وارد شوند به شرطی که این مسئله به NGOها واگذار شود و امیدواریم با مدیریت مسوولان این برنامه را جلو ببریم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان