آخرین اخبار

12. آذر 1395 - 5:24   |   کد مطلب: 25469
بهتر است بدانید که برای این که ارزش این گیاه را بدانیم لازم است بگوییم تمام قسمت ‏های این میوه یعنی: گوشت، دم، هسته، برگ و ساقه ی آن در طب و صنعت استفاده دارد.

به گزارش رودآور به نقل از خانواده ایرانی؛ تحقیقات نشان می دهد نوشیدن روزانه آب گیلاس ترش می تواند شدت بی خوابی را کاهش دهد.تیمی تحقیقاتی مطالعات خود را در خصوص عادات خواب روی افراد سالمند انجام دادند.در این تحقیق افراد مورد مطالعه به مدت ۲ هفته هر روز صبح و عصر آب گیلاس ترش خوردند و ۲ هفته بعد از نوشیدنی دیگری بدون آب گیلاس استفاده کردند.

پس از آن افراد اعلام کردند که در مقایسه با سایر نوشیدنی ها، پس از مصرف روزانه آب گیلاس، شدت بی خوابی آن ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.به طور کلی بیش از ۴۰ میلیون نفر با مشکلات خواب درگیر هستند و ۲۰ میلیون نفر هم دچار اختلال خواب هستند که سلامتی آن ها را به خطر می اندازد.محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که آب گیلاس طبیعی با داشتن ترکیبات بالای ملاتونین که یک آنتی اکسیدان طبیعی به شمار می رود به تنظیم چرخه خواب بدن کمک می کند.

ملاتونین به طور طبیعی در میزان کم در بدن ترشح می شود که باعث خواب آلودگی در شب و بیداری در طول روز می شود.قرص های خوابی که در بازار وجود دارد حاوی مقداری ملاتونین است که به بی خوابی افراد کمک می کند.مواد غذایی همچون گیلاس هم با داشتن این ترکیب، در تنظیم چرخه طبیعی خواب بدن و افزایش بازده خواب مؤثر است و زمان به خواب رفتن را کاهش می دهد.

در واقع به طور کلی ماده اولیه سرکه بالزامیک، انگور سفید است. البته در تولید آن می توان از مجموعه ای از میوه هایی مثل سیب، گیلاس، گلابی و زردآلو هم استفاده کرد.اما در پاسخ به این که این سرکه به چه نحوی تولید می شود، باید گفت وقتی میوه ها چیده می شوند، به وسیله ی دستگاه های مخصوصی تحت فشار قرار گرفته و آب آن ها گرفته می شود. آب انگور سفید یا سایر میوه ها حرارتی حدود ۸۰ درجه سانتی گراد (به مدت طولانی) می بینند تا در نهایت، برخی باکتری ها که در انگور موجود است، از بین برود.

گیلاس و توت فرنگی شیرین یا ترش، در درمان نقرس بسیار با اهمیت است. شما در حدود ۱۰ تا ۲۵ عدد گیلاس یا توت فرنگی در روز مصرف کنید.در واقع این میوه ها اگر تازه باشند بهتر است، ولی کنسرو شده هم ایرادی ندارد.

خواص آلبالو و گیلاس مثل هم است و مصرف آن اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

مصرف مقادیر متعادل آلبالو و گیلاس در دوره بارداری مفید بوده و مشکلی برای مادران باردار ایجاد نمیکند ولی بی خطر بودن دم آلبالو و مصارف دیگر از این میوه به اثبات نرسیده است.

گیلاس سرشار از استروژن است.

نتایج پژوهشی که در Journal of Agricultural and Food Chemistry به چاپ رسیده است نشان می دهد که جذب آنتی اکسیدان زیاد حتی برای افرادی که دچار سکته ی مغزی شده اند بسیار مفید است. چون باعث بهبود عملکرد مغز و احیای سلول های عصبی می شوند. توصیه می کنیم برای جذب آنتی اکسیدان بیشتر مصرف آلو خشک، انگورها، آلو، مرکبات به خصوص پرتقال، گیلاس و آلبالو، کلم ها، اسفناج، بروکلی، فلفل دلمه ای، چغندر و پیاز را در الویت قرار دهید.

برای مقابله با اسید اوریک خون میوه و سبزیجات مفیدند. برای همین لازم است که میوه و سبزیجات زیاد و متنوعی در طول روز مصرف کنید. توصیه می‌کنیم مصرف گیلاس، توت فرنگی، انگور، کرفس، چغندر، آرتیشو، لوبیا سبز، سیب زمینی، سبزیجات برگ سبز و جعفری را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید. توصیه می‌کنیم همچنین ویتامین C و مواد غذایی سرشار از فیبر را دریابید. باید بدانید که فیبرها به دفع اوره کمک زیادی می‌کنند. برای مقابله با نقرس باید مایعات زیادی بنوشید.توصیه می‌کنیم آب، آب سبزیجات تازه و آب مرکبات را در الویت قرار دهید. لازم است که روزانه دو لیتر از این مایعات را میل کنید.

برای درمان زخم معده پرهیز از مصرف برخی خوراکی‌ها لازم است مانند(مثل غذاهای پرچربک، کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، زیتون، ماهی دودی و نمک، کاهش مصرف چای و قهوه و نوشابه‌های گازدار، دور کردن استرس و ناراحتی از خود، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع و بابونه.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان