آخرین اخبار

13. آذر 1395 - 1:03   |   کد مطلب: 25470
عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: این روزها شاهد هستیم که متأسفانه در حوزه هایی همچون استخدام معلولان، افزایش کمک هزینه های که به آنان می دهند و مسکن مهری که قولش را داده بودند، اتفاق خاصی نیافتاده است.

«عباسعلی پوربافرانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره قانون حمایت از معلولان که به درستی اجرایی نشده است، گفت: اینکه چرا این قوانین در اجرایی شدن محقق نشده اند، باید پیگیری کنند که چرا دولت آن ها را اجرایی نکرده است و مجلس هم نظارت داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: در مجموع قوانینی که در این حوزه باید اجرایی شود در حوزه قانون گذاری تدوین شده و یک سری از خدماتی که باید به معلولان ارائه شود در نظر گرفته شده است، اما اینکه چرا اجرایی نشده، ضروری است تا مجلس در حوزه نظارت تلاش خود را در تمامی حوزه ها بیشتر کند.

دولت برای استخدام معلولان و افزایش کمک هزینه های آنان، اقدام خاصی انجام نداده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: اجرایی نشدن قوانین درباره حمایت از معلولان از یک طرف و کمبود بودجه از طرف دیگر سبب عدم اجرای شدن کامل آن قوانین مربوطه شده است.

پوربافرانی عنوان کرد: در حوزه هایی همچون استخدام معلولان، افزایش کمک هزینه های که به آنان می دهند و مسکن مهری که قولش را داده بودند شاهد هستیم که اتفاق خاصی نیافتاده است، گرچه در حوزه مسکن مهر در بعضی از استان ها اقدامی انجام شده اما در استخدام معلولان متأسفانه در حال حاضر اقدامی را مشاهده نمی کنیم.

اعطای مجوزهای استخدامی به شدت کاهش یافته است

وی تصریح کرد: شاید یکی از این علت ها کاهش شدید اعطای مجوزهای های استخدامی باشد، یعنی آن درصدی که باید در مجموع برای جذب و استخدام معلولان در نظر گرفته شود کمتر اختصاص پیدا کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: حالا باید دید و بررسی کرد که استخدام های انجام شده بر اساس چه معیارهایی بوده است و البته در حوزه هایی همچون پرستاری و مهندسی ممکن است با توجه به شرایط، استخدام معلولان در این حوزه ها انجام نمی شود و نمی توان از خدمات معلولان بهره گرفت ولی در حوزه های دیگر به ویژه در بخش اداری این تحقیق و بررسی ها ضروری است.

قانون استخدام معلولان تعیین تکلیف شود

پوربافرانی عنوان کرد: در این زمینه باید نظارت و بررسی های لازم انجام شود و موضوع تعیین تکلیف شود که چرا برای استخدام معلولان و توانبخشی آنان مطابق با قانون پیش نرفته ایم.

وی گفت: با توجه به بررسی ها اگر مجلس به طور قطع در جایی که نقص قانون وجود دارد برای حمایت از معلولان وارد عرصه می شود و در جایی که قانون وجود دارد و اجرایی نمی شوند باید نظارت ها بیشتر شود تا علت عدم اجرایی شدن آنان روشن شود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان