آخرین اخبار

13. آذر 1395 - 1:40   |   کد مطلب: 25472
تمدید تحریم های ایران یک بدعهدی است/ اقدام آمریکایی ها مقدمه ای برای نقض برجام است/ دولت باید از اقدام آمریکا به عنوان یک فرصت در جهت منافع ایران استفاده کند

به گزارش رودآوربه نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص مصوبه مجلس سنای آمریکا مبنی بر تمدید طرح تحریم های ایران به مدت 10 سال دیگر، اظهار داشت: باید ببینیم اجزای حرکت بعدی توسط دولت آمریکا چیست و اگر قرار باشد این اقدامات ادامه یابد، طبیعتا مقدمه ای است برای نقض برجام. اما خود این حرکت نقض برجام نیست و مقدمه ای برای اقدامات بعدی آمریکا در مسیر نقض این توافق نامه است.

 

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: مصوبه مطرح شده فقط در خصوص قراردادهای نفتی بوده و آن هم رقم خاصی را مد نظر دارد. درباره نقض برجام هم باید منتظر آینده و حرکت های بعدی دولت آمریکا بود. البته هر چند که وزارت خارجه کشورمان هم اعلام موضع کرده و این مصوبه را با برجام مرتبط می داند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: رفتار وزارت امور خارجه باید در چارچوب عرف دیپلماسی بین المللی اینگونه باشد که از فرصت ها استفاده لازم را کنیم چراکه امریکا فقط یک طرف ماجراست و همه قضیه نیست. کشورهای اروپایی با رفتار آمریکا کاملا مخالف هستند و آنچه برای ما مهم است این است که در تعامل با کشورهای دیگر اقدامات متناسب را داشته و دولت از این اقدام آمریکا به عنوان یک فرصت در جهت مواضع و منافع خود بهترین استفاده را داشته باشد.

 

بروجردی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: طبیعتا اقدام آمریکایی ها به عنوان یک بدعهدی مطرح می شود چراکه وقتی هنوز مرکب توافق ایران و 5+1 خشک نشده، اقدامی ناشایست در مسیر نقض برجام انجام داده است. اما باید بدانیم که آمریکا همه ماجرا نیست و فقط بخشی از جریان است. 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان