آخرین اخبار

13. آذر 1395 - 2:42   |   کد مطلب: 25475
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تعلیق تحریم‌های هسته‌ای برای ادامه اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ضروری است.

به گزارشرودآور؛ باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان نوشت، جان کربی -- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا -- با اشاره به مصوبه کنگره این کشور برای تمدید ده ساله «قانون تحریم‌های ایران» گفت تعلیق تحریم‌های هسته‌ای برای ادامه اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ضروری است.

 

سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا در نشست خبری امشب اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا هم مصوبه کنگره را امضا کرده و آن را به قانون تبدیل خواهد کرد. جان کربی، در جمع خبرنگاران گفت: «بنابراین انتظار داریم که رئیس‌جمهور این مصوبه را امضا کند و در عین حال کری اختیار معافیت را دارد و از این معافیت در قبال بندهای مرتبط با توافق هسته‌ای این قانون استفاده خواهد کرد تا اجرای برجام ادامه یابد.»

 

وی همچنین در اظهاراتی مشابه سخنگوی کاخ سفید تمدید قانون تحریم‌های را «غیرضروری» خواند اما گفت: «گفته بودیم که تمدید بدون دستکاری این قانون تضادی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد.»

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «تغییری در وضعیت کنونی تحریم‌های ایران ایجاد نمی‌شود... برجام امنیت ما و متحدانمان را افزایش داده و استفاده از اختیار معافیت تحریمی برای ادامه اجرای برجام ضروری است.»

 

مجلس سنای آمریکا شب گذشته طرح تمدید 10 ساله «قانون تحریم‌های ایران» را تصویب کرد. این طرح قبلاً هم در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود.

 

دولت آمریکا موظف است در راستای تعهدات این کشور در موضوع برجام، اجرای تحریم‌های هسته‌ای مندرج در «قانون تحریم‌های ایران» را متوقف کند. 

 

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان