آخرین اخبار

13. آذر 1395 - 3:01   |   کد مطلب: 25481
رئیس سازمان میراث فرهنگى گفت: تپه هگمتانه سال ۲۰۱۷ نماینده همدان برای ثبت جهانی است.

به گزارش رودآور به نقل از زهرا احمدى پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: پرونده‌هاى زیادى از ایران به یونسکو براى گرفتن ثبت جهانى معرفى شده بر این اساس براى گرفتن ثبت جهانى باید نگاه فرهنگى معطوف به حفظ آثار تاریخى شود.

 
وى تصریح کرد: همدان ظرفیت بالایى در زمینه گردشگرى و صنایع دستى دارد که مى‌توان از آن در راستای جذب گردشگر خارجى و ارزآوری برای کشور بهره برد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه جهانى شدن لالجین یک فرصت مناسب براى معرفى صنایع دستى و سفال استان همدان است، تاکید کرد: برنامه سازمان در حمایت از لالجین به عنوان شهر جهانى سفال منطبق بر دستورالعمل‌هاى جهانى است.

احمدى پور افزود: موزه منطقه‌اى همدان از پروژه‌هاى مهم و با ارزش حوزه میراث فرهنگى است که انتظار داریم با تخصیص اعتبارات در زمان مناسب پیشرفت آن تسریع شود.

وى با بیان اینکه آثار تاریخى نمایانگر هویت و فرهنگ یک منطقه است، اظهار داشت: همدان با تاریخ چند هزار ساله خود صاحب آثار تاریخى ارزشمندى چون سایت تاریخى هگمتانه است که انتظار می‌رود در سال ٢� ١٧ نماینده این استان در فهرست ثبت جهانى باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: رمز توسعه شهرى در هر منطقه افزایش ضریب مشارکت همگانى دستگاه‌هاى اجرایى است.

وى افزود: با توجه به اینکه محور توسعه استان همدان گردشگرى تعریف شده بر این اساس براى توسعه آن نیاز است تا دستگاه‌هاى اجرایى با مشارکت بیشترى در این زمینه فعالیت کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگى با بیان اینکه رسانه‌ها در ارتباط با موضوع لغو ویزا بین ایران به روسیه اطلاعات را ناقص منتشر کردند، گفت: پرونده لغو ویزاى ایران به روسیه هنوز در دست بررسى است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان