آخرین اخبار

13. آذر 1395 - 3:04   |   کد مطلب: 25484
معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان:
یک هزار و ۹۶۱ طلاق در استان همدان به ثبت رسیده است
معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۲۵۰ ازدواج و یک هزار و ۹۶۱ طلاق در استان همدان به ثبت رسیده است.

به گزارش رودآور به نقل از  مهر، اسدالله ربانی مهر در جلسه ساماندهی امور جوانان در فرمانداری ملایر با اشاره به آمار طلاق در استان همدان اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال در ملایر یک هزار و ۶۱۷ طلاق و ۳۸۵ طلاق و در کل استان همدان نیز ۱۰ هزار و ۲۵۰ ازدواج و یک هزار و ۹۶۱ طلاق به ثبت رسیده است.

وی افزود: در این مدت آمار ازدواج ۲.۶ درصد افزایش و طلاق ۱.۸ کاهش داشته است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه امروز در جامعه روزبه‌روز آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق افزایش پیدا می‌کند، گفت: در استان‌هایی که وضعیت درآمدی و اقتصادی مناسب بوده آمار طلاق بسیار بالا است.

ربانی مهر خاطرنشان کرد: سن ازدواج در حال بالا رفتن بوده و فرزند آوری که از تأکیدات مهم رهبری بوده کاهش پیداکرده و فاصله گرفتن از سبک اسلامی یکی از عوامل مشکلات ازدواج است.

وی با اشاره به مجمع خیرین ازدواج بیان کرد: تشکیل مجمع خیرین ازدواج از مسائل مهم و اولویت‌های از سال گذشته بوده که ۱۱ دستگاه دولتی در آن نقش داشته و اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: مجمع خیرین ازدواج نهاوند بیش از یک سال است که تشکیل‌شده و سال گذشته به بیش دو میلیارد ریال خیرین به این مجمع کمک کرده‌اند و سال گذشته ۷۰ زوج و امسال نیز ۵۰ زوج توسط مجمع خیرین ازدواج نهاوند به زیارت مشهد فرستاده‌شده‌اند.

ربانی مهر با اشاره به فعالیت مجمع خیرین ازدواج در همدان گفت: مجمع خیرین ازدواج همدان نیز اقدامات مؤثری انجام داده و برگزاری جشن گل‌ریزان با همکاری هتل باباطاهر و برگزاری کارگاه آموزشی برای ۸۰۰ زوج جوان از مهم‌ترین برنامه‌های این مجمع بوده است.

وی یادآور شد: هرگاه کاری به مردم سپرده شود هم ماندگارتر بوده و هم موفق عمل می‌کند و مسئولین باید از ظرفیت مردمی و تشکل‌های مردمی در امر ازدواج استفاده کنند همچنین مجمع‌های خیرین ازدواج فقط در بحث جهیزیه فعال نبوده و در کارهای فرهنگی نیز فعالیت داشته و در همین راستا کتابخانه تخصصی ازدواج در همدان راه‌اندازی می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر بابیان اینکه ازدواج و اشتغال جوانان از مهم‌ترین مشکلات این قشر است، گفت: رفع مشکلات ازدواج جوانان نقشی همگانی داشته و همه باید به آن توجه کنند و رفع موانع و مشکلات آن سبب ثبات در جوانان است.

سعید کتابی افزود: جوانان موتور محرک جامعه بوده و حضور جوانان در عرصه‌های مختلف سبب شادابی و طراوت کشور می‌شود همچنین توجه به جوانان و رفع مشکلات آنان نقش مؤثری در کاهش‌ها آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به نقش مسائل فرهنگی و اجتماعی در بالا رفتن سن ازدواج بیان کرد: مشکلات مالی و اقتصادی تنها دلیل بالا رفتن سن ازدواج نبوده و چه بسیار افرادی که مشکلات مادی نداشته اما ازدواج‌نکرده‌اند که از آن نمونه به کارمندان مجرد می‌توان اشاره کرد.

کتابی خاطرنشان کرد: همه باید به این مسئله ورود پیداکرده و با تشویق جوانان به امر ازدواج توسط نهادهای فرهنگی و کمک بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و استفاده از نقش مردم و مجمع‌های خیریه به امر ازدواج جوانان کمک کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر با اشاره به تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در ملایر گفت: کارهای مقدماتی تشکیل این بنیاد انجام‌شده و محلی برای این بنیاد در نظر گرفته‌شده است.

وی عنوان کرد: ۱۷ مشاور برای همکاری در این بنیاد اعلام آمادگی کرده‌اند و بنیاد صیانت از خانواده در ملایر به‌زودی افتتاح‌شده و در این بنیاد در مسائل آموزشی و پژوهشی، مشاوره خانواده و پیشگیری از طلاق فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان