آخرین اخبار

17. آذر 1395 - 8:30   |   کد مطلب: 25500
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه قانون گریزی دولت در زمینه های متعدد مشهود است، گفت: نباید اولویت های یک کشور را به سمت و سویی ببرند که سخنرانی ها اولویت های آنان باشد، چرا که ما اولویت های دیگری از جمله مباحث معیشتی و اقتصادی، منافع ملی و بیکاری جوانان و اقتصاد مقاومتی را داریم که متأسفانه دولت در این زمینه ها قانون گریزی های بسیار روشنی دارد.

«فرهاد فلاحتی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در واکنش به لغو بیش از 50 سخنرانی در سراسر کشور در روز دانشجو، گفت: این نیست که تنها دولت شعار قانون گرایی دهد اما ملزم به آن نباشد و متأسفانه دولت با وجود آنکه در سه سال و نیم گذشته شعارهایی درباره الزام به قانون مطرح می کند، اما قانون گذاری آن را در بسیاری از زمینه ها شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: گرچه دولتمردان طور دیگری مطرح می کنند و بیان و عبارات به کار رفته آنان به گونه ای دیگر است، اما قانون گریزی فراوانی را ما در دولت شاهد هستیم از جمله همین لغو سخنرانی ها.

برای لغو بیش از 50 سخنرانی آب از آب هم تکان نخورد!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: دولت برای یک سخنرانی در مشهد به شدت سمت و سو و گارد می گیرد و و در این رابطه دستور پیگیری به وزیر کشور داده شد تا کمیته ای تشکیل شود و بسیار حرف های دهان پرکنی می زنند که باید پیگیری شود، اما برای لغو بیش از 50 سخنرانی در کشور آب از آب تکان نمی خورد، گویا در کشور یک نفر نماینده فهیم بوده که می خواسته صحبت کند و سایرین مشکل دارند.

دولت به نقض قانون از طرف خود، شیک نگاه کرده و با لبخند می گذرد

فلاحتی عنوان کرد: این گونه موارد نقض قانون از طرف دولت مشهود است و بسیار هم شیک به آن نگاه می شود و با لبخند از کنارش می گذرد.

ایراد جدی در کار دولت وجود دارد/برخوردهای گزینشی دولت مشهود است

وی با تأکید بر اینکه ایراد جدی در کار دولت و در مسائل سیاسی و فرهنگی آنان وجود دارد، تصریح کرد: انتظار هست که بر اساس قانون احزابی که وجود دارد حق حرف زدن و نقد کردن برای تمامی افرادی باشد که ملزم به قانون اساسی هستند و التزام به ولایت فقیه دارند، اما مشاهده می کنیم که برخوردها، برخوردهای گزینشی و بسیارنامناسبی است و روز گذشته هم دانشجویان در دانشگاه تهران به همین دلیل اعتراض هایی جدی نسبت به سخنرانی رییس جمهور داشتند که در اخبار و رسانه ها آمده و خواهد آمد.

دولت دهان عده ای را می بندد/یک بام و دو هوای دولتی ها ادامه دار است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نقد از طرف همه گروه ها باید فضای جدی، روشن و شفافی داشته باشد نه اینکه دهان یک عده ای را ببندند و دهان عده ای دیگر به طور کامل باز باشد و تشویق هم بشوند، این گونه برخوردها راه به جای نمی برد و روش غلطی است و مردم هم بر این موضوع آگاهی و اشراف دارند.

فلاحتی افزود: اگر قرار است که یک عده ای تنها در کشور حرف بزنند و بلندگو داشته باشند به طور حتم سرنوشت کشور مطابق با آزادی و آزادی بیان پیش نمی رود و این رفتارها به نفع کشور نیست و دولت در این زمینه برخوردهای ناصواب و یک بام و دو هوای فراوانی دارد که در فضاهای مجازی و رسانه ها شاهد آن هستیم.

دولت در زمینه اولویت هایی همچون اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم قانون گریزی بسیار دارد

وی با تأکید بر اینکه قانون گریزی دولت در زمینه های بسیاری نمایان است، اظهار کرد: نباید اولویت های یک کشور را به سمت و سویی ببرند که سخنرانی ها اولویت های آنان باشد، چرا که ما در کشور اولویت های دیگری از جمله مباحث معیشتی و اقتصادی، منافع ملی و بیکاری جوانان و اقتصاد مقاومتی را داریم که متأسفانه دولت در این زمینه ها قانون گریزی های بسیار روشنی دارد.

کوتاهی دولت در قانون مبارزه با قاچاق کالا

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: قانون گریزی های دولت در اولویت هایی که باید به آن بپردازد بسیار روشن است، چرا که به طور مثال بعد از گذشت سه و سال  نیم با وجودداشتن قانون های مکرر و تأکید شده در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دولت آن قدر کوتاهی دارد که فرصت های فراوانی را در زمینه اشتغال از دست داده، این در حالی است که نوبخت معاون رییس جمهور می گوید ما 700هزار شغل ایجاد کردیم کدام آمار؟ خدا کند که وافعا این گونه باشد!

اشتغالزایی با قانون گریزی های دولت کاهش یافته است

فلاحتی گفت: اگر قرار بود تنها قانون مبارزه با قاچاق کالا در کشور اجرا شود و دولت بر اساس تنظیم آیین نامه هایش آن را پیش ببرد، ما امروز شاهد این نبودیم که آمار ایجاد اشتغال را 700 هزار نفر اعلام کنند، بلکه شاهد بودیم یک میلیون و دو میلیون و حتی بیشتر از این تعداد باشد.

اتفاق ناگوار 16 آذر، بخش کوچکی از نگرانی های مجلسی ها

وی با بیان اینکه باید جلوی این قانون گریزی ها گرفته شود نه اینکه همه سمت و سوها معطوف به حذف سخنرانی ها و مواردی از این قبیل باشد، تأکید کرد: لغو سخنرانی های 16 آذر بخش کوچکی از این قانون گریزی ها است و نگرانی های ما در کنار بقیه نگرانی ها بیشتر می شود، مطمئناً فضای مجلس از امروز با توجه به اتفاق ناگواری که روز گذشته رخ داده است متغیری خواهد بود و به طور قطع تذکراتی به دولت داده می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: خسرانی که در کشور از بی توجهی به اولویت ها ایجاد می شود بسیار است و حاشیه ها را به اصل بردن هم در کار دولت بسیار و متأسفانه ضرب های مهلکی را بر پیکره و سرمایه اجتماعی ما می زنند که باید جلوی این گونه موارد گرفته شود.

دولت اذهان مردم را به حاشیه می برد تا سوال از اولویت ها پرسیده نشود

فلاحتی با تأکید بر اینکه دولت می خواهد نگاه ها معطوف به حواشی شود تا ذهن مردم را از اصل دور کند، اظهار کرد: شاید برخی از طیف های سیاسی در کشور هم دوست داشته باشند که اعتراض هایی به خاطر لغو سخنرانی ها شود و رسانه ها، فلان مصاحبه ها را تیتر یک کنند و به همه آن ها مانور بدهند تا دیگر مردم سوال نکنند که چرا که اقتصاد ما به اینجا رسیده و یا چرا قیمت هر دلار چهار هزار تومان شده است و یا اینکه مردم سوال نکنند که مشکلات شرکت پدیده با آن همه حجم گسترده ای از سهامداران چرا حل نمی شود و بسیار سوال های دیگر از این قبیل.

با لغو سخنرانی ها جلوی بیان مطالبات مردم  گرفته شد

وی با بیان اینکه به نظر می رسد برخی از دولتمردان هم دوست داشته باشند حواشی پررنگ شود تا به اصل نرسیم، تصریح کرد: به طور قطع دانشجویان، سخنرانان و طیف های مختلفی که روزهای گذشته می خواستند سخنرانی کنند حرف هایشان، حرف های اساسی کشور بوده، اینکه چرا فضای اقتصادی و رکود ما این گونه شکل گرفته است و تورم روز به روز افزایش می یابد ودولت قیافه آن را می گیرد؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: با افزایش رکود مشاهده می کنیم که از طرف دولت هیچ گونه توجهی به بخش اشتغال نمی شود و متأسفانه از طرف دیگر مالیات ها هم افزایش پیدا می کند.

فلاحتی عنوان کرد: این موارد، حرف های اساسی است، که در جامعه دانشگاهی قرار بود گفته شود که جلوی آن را گرفتند و اما دولت باید درباره اصل ها پاسخگو باشد و درباره اقدامات خود توضیح دهد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان