آخرین اخبار

17. آذر 1395 - 14:36   |   کد مطلب: 25503
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای هر اقدام متقابلی برابر نقض برجام از سوی امریکایی ها در بن بست نیستیم و خیلی ساده می توانیم به قبل از برجام بازگردیم و غنی سازی و مسائل هسته ای را حتی بهتر از آن زمان جلو ببریم و در این زمین مجلس آمادگی لازم برای تصویب هر قانون و مصوبه ای را دارد.

«فرهاد فلاحتی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره تمدید قانون داماتو، گفت: نمایندگان مجلس در نخستین نشست خود در هفته جاری تکلیف موضوع نقض برجام از سوی امریکایی ها را روشن کردند.

 

وی با بیان اینکه نقض آشکار برجام از سوی امریکایی ها به بیش از 10  مورد رسیده است، اظهار کرد: تمدید تحریم های 10 ساله با عنوان تمدید قانون داماتو در روزهای اخیر نقض روشن برجام از سوی امریکایی ها است.

در مجلس نهم دولت مکلف شد در صورت نقض برجام اقدام متقابل انجام شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در اوایل هفته جاری در این باره صحبت های لازم انجام و بیانیه ای هم صادر شد، افزود: ما در مجلس نهم در زمان رسیدگی به موضوع برجام، دولت را مکلف کردیم در صورتی که تحریم ها به هر نحوی ادامه پیدا کند یا نقض برجام به هر شکلی رخ دهد، آنان باید اقدام متقابل خود را نسبت به هر نقضی انجام دهند و همین موضوع نیز در نشست این هفته احیاء شد.

به زودی دولت برنامه ها و چگونگی اقدام متقابل با نقض برجام را اعلام می کند/دولت باید به مصوبه ای که برای برجام تصویب شده عمل کند

فلاحتی تصریح کرد: دولت مؤظف شده و باید به اجرای مصوبه ای که از قبل برای برجام گذاشته شده است عمل کند و در حال حاضر هم، کمیته ای را در شورای عالی امنیت ملی تشکیل داده اند و قرار است به زودی اعلام کنند که چه اقدام و یا اقدامات متقابلی را نسبت به نقض برجام خواهند داشت.

در اقدام متقابل همه جوانب و منافع ملی در نظر گرفته می شود

وی عنوان کرد: علاوه بر آنکه خواسته و انتظار آحاد مردم برخورد متقابل با نقض کننده های برجام است، حق قانونی و حقوقی ما هم هست که پیگیری های لازم را برای مقابله با این همه بدعهدی ها داشته باشیم، پیگیری هایی که باید جامع بوده و جوانب ملی و منافع ما را به طور کامل در نظر بگیرد.

انتظار می رود اتحادیه اروپا نیز اقدام متقابلی در برابر امریکا به نمایش بگذارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه امریکا یکی از طرف های مذاکره 5+1 است، گفت: نباید این گونه تصور کنیم که همه کاره این گروه امریکایی ها هستند است و انتظار ما از طرف های دیگر مذاکره و اتحادیه اروپا هم این است که آنان نیز اقدامات حقوقی و متقابلی در برابر بدعهدی های امریکا انجام دهند.

فلاحتی با تأکید بر اینکه کشور ما راهکارهای ها فراوان برای اقدام متقابل در دست دارد، تصریح کرد: این گونه نیست که بن بستی در راستای مقابله با هر بدعهدی برای کشور وجود داشته باشد، چرا که ما می توانیم خیلی ساده به قبل از برجام بازگردیم و غنی سازی و مسائل هسته ای را حتی بهتر از آن زمان جلو ببریم و در این زمین مجلس آمادگی لازم برای تصویب هر قانون و مصوبه ای را دارد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان