آخرین اخبار

19. آذر 1395 - 13:28   |   کد مطلب: 25541
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همه مسئولان کشوری در برابر برخورد متقابل با امریکا به دلیل نقض برجام از سوی آنان موضع مشترک دارند و اگر دولت بخواهد اقدامی انجام دهد با خلاء قانونی روبرو نمی شود.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ درباره نقض برجام از سوی امریکایی ها با تمدید قانون داماتو، گفت: امریکا بد عهد و و عهد شکن است و این خصلت به دلیل داشتن روحیه استکباری آنان است که ملت ما بارها شاهد چنین نقض عهدهایی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه هم مجلس و هم دولت به طور مشخص نقض برجام از سوی امریکایی ها را محکوم کرده اند، اظهار کرد: ما برای مقابله با این اقدام امریکایی ها هیچ گونه نقص قانونی نداریم و آنچه که باید برای مقابله انجام گیرد در مجلس پیش بینی و مصوب شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: درباره این نقض برجام از سوی امریکایی ها، 268 نماینده مجلس اصلاعیه ای را امضاء کردند و همسو با ملت، دولت و شورای امنیت ملی معتقد به مقابله با امریکایی ها در این زمینه هستند و یک موضع مشترک دارند.

مفتح با تأکید بر اینکه اصول سیاست خارجی ما عزت، حکمت و مصلحت است و باید ما عزتمان را در اینجا نشان دهیم، عنوان کرد: ما برای مقابله با این گونه بدعهدی ها قانون به اندازه کافی داریم و اگر دولت بخواهد اقدامی انجام دهد با خلاء قانونی روبرو نمی شود.

وی در ادامه به سخنان نابخردانه وزیر امور خارجه انگلیس هم اشاره کرد و گفت: گرچه نخست وزیر انگلیس درباره آن سخنان شدید اللحن وزیر امورخارجه کشورش گفته که یک نظر شخصی بوده است، اما انتظار می رفت در این باره نیز دستگاه دیپلماسی ما باید فعال باشد و پاسخ آن سخنان نابخردانه را به خوبی می داد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان