آخرین اخبار

22. آذر 1395 - 8:59   |   کد مطلب: 25571
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از برداشت بیش از 30 هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستان و تحویل آن به کارخانه خبر داد.

«مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در سال جاری از 610 هکتار زمین زیر کشت چغندرقند بیش از 30 تن محصول برداشت شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته کشاورزان به علت بارندگی و سرما هم در زمان برداشت و هم در زمان تحویل با مشکلاتی روبرو شدند، اظهار کرد: در سال جاری خوشبختانه کشاورزان در برداشت و حمل آن به کارخانه قند با مشکل مواجه نشدند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در ادامه به کشاورزان و باغداران توصیه کرد: که از روش های نوین آبیاری برای افزایش راندمان تولید خود استفاده کنند.

اکبری با بیان اینکه روش آبیاری بارانی به دلیل تبخیر آب پخش شده در هوا سبب هدر رفت آب می شود و به نظر در حال منسوخ شدن است، تصریح کرد: در حال حاضر آبیاری نواری بهترین روش برای جلوگیری از هدر رفت آب است، چرا که آب توسط این نوار و روزنه های آن، ذره ذره در اطراف بوته ها ریخته می شود و این گونه محصولات آب مورد نیاز خود را تأمین می کنند.

وی عنوان کرد: از طرف دیگر در این روش، آب به اندازه به محصول تزریق می شود، در حالی که اگر آب بیش از حد مورد استفاده کشاورزی قرار گیرد، آفات و امراضی را برای محصولات به دنبال می آورد.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان اعلام کرد: که این اداره برای ارائه هر گونه خدمات و تسهیلات در راستای بهره مند ساختن کشاورزان و باغداران در استفاده از آبیاری نواری، آمادگی صددرصدی دارد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان