آخرین اخبار

22. آذر 1395 - 8:30   |   کد مطلب: 25590
به بهانه آغاز به کار جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان:
عمو حمید: در دنیای کودکان چاپلوسی ودروغ جایی ندارد/کودک: عمو حمید لپ مرا هم بِکِش!
دردنیای کودکان، ریا و دروغ جایی ندارد، چاپلوسی نمی شود و همه اش صداقت است و پاکی و عمو حمید همدانی ها همنی را می خواهد و بس تا پر انرژی برای کودکان و نوجوانان به روی صحنه رود و با لبخند آنان جان بگیرد.

به گزارش خبرنگار رودآور، دنیای کودک، دنیایی رنگارنگ و زیبا به دور از هر گونه سیاهی است، دنیایی سراسر صداقت و راستی. امروز همزمان با آغاز هفته وحدت، زنگ افتتاحیه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در همدان به صدا در می آید و از این رو به سراغ یکی از مجریان تلویزیونی که سابق بر این تنها و تنها در صحنه تئاتر برای کودکان حضور داشته است می رویم.

این مجری کسی نیست جز "عمو حمید" این سال های کودکان همدانی که کمتر کسی این روزها او را به نام اصلی اش یعنی "حمیدرضا رضایی مجد" صدا می زند و حالا دیگر دوستانش هم به او "عمو حمید" می گویند.

عمو حمید در حدود 10 سال پیش، چند سالی را در حوزه تئاتر کودک و نوجوان فعالیت داشته، به طوری که با حضور در جشنواره های مختلف با اجرای خوب خود توانسته عنوان بهترین بازیگر را به دست آورد و گاهی هم جایزه ویژه جشنواره تئاتر کودکان را از آن خود کرده است.

دنیای کودکان را به عنوان دنیایی سرشار از پاکی و صداقت می داند، از این رو کم کم در عرصه تلویزیون هم در این زمینه وارد می شود و به عنوان مجری برنامه های کودک در صدا و سیمای همدان فعالیت خود را آغاز می کند، از مجموعه مدیریتی صدا و سیمای همدان که فرصت فعالیت در حوزه کودکان را به او داده و از او حمایت کرده اند قدردانی می کند.

عمو حمید در رابطه با دنیای کودکان می گوید: در این دنیا ریا جایی ندارد، دروغ نیست، هر آنچه دوست داشته باشند بیان می کنند و از هر آنچه بیزار باشند دوری، در این دنیا کودکان اصلاً چاپلوسی نمی کنند.

او از اجرای نخستین برنامه زنده تلویزیونی استان همدان در حوزه کودکان با عنوان "قطار  شادی" یاد می کند که بسیار مورد حمایت مرکز همدان قرار گرفت، "قطار شادی" که همان سال اول در ایستگاه مهربانی، محبت را بین همه و به ویژه کودکان تقسیم کرد و سال های بعد از آن هم استقبال بیشتری از آن می شود.

حالا این روزها عمو حمید می گوید اگر به 10 سال قبل بازگردد، باز حوزه فعالیت کاری خود را تنها کودکان و نوجوانان انتخاب می کند و بس، چرا که این حوزه برایش لذت بخشش است و به او انرژی مثبت می دهد.

عمو حمید مثل هر انسان دیگری روزهایی پر از لبخند داشته و روزهایی هم تلخی روزگار را چشیده است، زمانی که از زیباترین خاطره خود در دوران فعالیتش می گوید خنده بر لبانش جاری می شود، خوب به یاد دارد روزی را که پس از اتمام یک برنامه، کودکان دور او جمع می شوند و او یکی یکی لپ آنان را می کشد و در این میان ناخواسته لپ یکی از کودکان را نمی کشد، تا اینکه، دو روز بعد خانواده پرسان پرسان به سراغش می آیند و از او  می خواهند که لپ کودکشان را بکشد! و عمو با تعجب بسیار و لبخند این کار را انجام می دهد، خانواده کودک می گویند، فرزندمان دو روز است مدام گریه می کند که چرا که آن روز عمو حمید لپ تمام دوستانش را کشیده است و لپ او را نکشیده.

حالا عمو حمید از تلخ ترین خاطره دوران کاری خود می گوید و زمان حضورش در بیمارستان کودکان سرطانی.

می گوید: با حضور در میان این کودکان که بسیار پرشور وذوق هستند خوشحال می شویم چرا که در فرصتی هرچند کوتاه خنده را بر لبان آنان جاری می سازیم، اما از اینکه شاید چهار ماه نشده می شنوم که یکی از کودکانی که روزگاری او را در آغوش گرفته ام و برایش بازی و مجری گری کرده ام، حال دیگر در بین ما نیست و در آسمان پیش فرشته ها رفته است به شدت ناراحت می شوم.

 

او دعا می کند که خدا کند که همیشه همیشه و هیچ وقت و هیچ وقت،  هیچ کودکی مریض نباشد.

عموحمید از برنامه های این روزهای خود نیز می گوید از برنامه "چمن گل" و "قالی" که مخاطب خوبی به خود جذب کرده است.

او رفتن به شهرهای استان و روستاها را تنها برای با کودکان بودن را افتخار می داند و لذت بخش. بودن در کنار مردم این دیار را به هرجایی دیگر ترجیح می دهد و خود را متعلق به همه کودکان همدانی می داند.

می گوید که باید همیشه لبخند به لبشانش باشد چرا که خانواده ها و به ویژه کودکان دوست ندارند او را اخمو و ناراحت ببینند و به گفته خودش تلاش می کند تا به لطف خداوند گل لبخند را روی لبان کودکان بکارد.

عمو حمید از بودن چندین مشاور، نویسنده و محقق در حوزه کودکان در کنار خود و برنامه هایی که اجرا می شود هم حرف ها برای گفتن بسیار دارد تا متناسب با زمانه جدید برای کودکان برنامه های جذاب و نو تولید کنند.

او خیال ما را هم راحت می کند که هیچ گاه دنیای کودک را با چیزی دیگری ترجیح نخواهد داد.

قورمه سبزی غذای مورد علاقه عمو حمید است و در کودکی عاشق بازی کلاغ پر و هفت سنگ که یک بازی بومی و محلی این استان است بوده و اما این روزها هم حتی بازی کلاغ پر را انجام می دهد.

و مانند همیشه در هر برنامه ای که اجرا می کند سخن پایانی اش با من این است: "محبت را در نقاشی کودکی یافتم که خورشید نقاشی اش را به رنگ سیاه کشیده بود که پدر کارگرش زیر آفتاب نسوزد."

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان