آخرین اخبار

30. آذر 1395 - 0:26   |   کد مطلب: 25769
وزیر اقتصاد در تویسرکان به سوال یک خبرنگار مبنی بر این که دولت می گوید اقتصادی مقاومتی در حال اجراست اما چرا در زندگی مردم قابل لمس نیست، پاسخی نداد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ همایش امروز که به نام سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح، منادی وحدت حوزه و دانشگاه در سالن فردوسی تویسرکان برگزار شد مانند اکثر همایش ها با تأخیر 30 تا 45 دقیقه ای کار خود را آغاز کرد.

در ابتدا امام جمعه شهرستان سخنرانی کرد و سپس مومیوند فرماندار تویسرکان و بعد از آن مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی.

تویسرکان از نظر صنعتی واحدهای تولیدی قابل توجهی ندارد

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی بر این نکته تأکید داشت که این شهرستان با تمام قابلیت هایش آنچنان که باید از رشد اقتصادی به ویژه در زمینه زیرساخت ها برخوردار باشد، نیست.

وی اظهار کرد: مشکلات بیکاری سبب کاهش رشد جمعیت در تویسرکان شده است و این شهرستان از نظر صنعتی واحدهای تولیدی قابل توجهی برای کاهش نرخ بیکاری ندارد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری این شد تا تویسرکان را از نظر اقتصادی جز مناطق محروم در نظر بگیرند تا راهی برای انگیزه دادن به سرمایه گذاران در راستای ارائه معافیت های مالیاتی برای آنان باز شود.

وجود 14 هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی در تویسرکان

«حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان از وجود 14 هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: اما مشکلات کم آبی و یا سرمازدگی در چند سال اخیر خسارات بسیاری به کشاورزان وارد کرده است.

وی اظهار کرد: با این وجود، تویسرکان از نظر مناطق گردشگری و صنایع دستی به ویژه در صنعت مبل و منبت می تواند قطب مهمی در استان و کشور باشد ضمن آنکه مقام اول را در بخش گلخانه ای در استان از آن تویسرکانی ها است.

نوبتی هم که باشد نوبت به سخنرانی طیب نیا وزیر اقتصاد رسید و وی علاوه بر ضرورت تبیین گفتمان شهید مفتح و الگو قرار دادن آن در جامعه امروزی، آمارهایی از کاهش تورم و افزایش نرخ اقتصادی کشور داد که مانند همیشه تعریف و تمجید از دولت یازدهم بود.

در این مراسم آیت الله موسوی اصفهانی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه شهرستان رزن و بسیاری از شخصیت های حوزی و دانشگاهی نیز حضور داشتند.

به تصویر کشیدن تمثال شهید مفتح توسط هنرمند تویسرکانی محمد نورمحمدی در حین اجرای مراسم از دیگر حواشی آن بود.

همچنین از منتخبین و صاحبان مقالات برتر ارسالی به همایش شهید مفتح، با اهداء تندیس همایش و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

عدم پاسخگویی طیب نیا درباره سوال یک خبرنگار با موضوع اقتصاد مقاومتی

قرار بر آن شد تا طیب نیا در پایان مصاحبه ای با خبرنگاران داشته باشند، در ابتدا از سوی خبرنگار رودآور سوالی مبنی بر تفاوت و تناقض آمارهای ارائه شده درباره نجومی بگیران پرسیده شد که به دلیل ازدحام جمعیت گویا طیب نیا متوجه سوال نشد و سوال نماینده صدا و سیمای همدان را که درباره شهید مفتح بود پاسخ داد، در این بین یکی از همراهان وزیر اقتصاد که به نظر می رسید از محافظان او باشد از سوال خبرنگار رودآور مطلع می شود و با صدایی آهسته از او می خواهد که سوالش را مطرح نکند، اما خبرنگار با سماجت سوال خود را دوباره می پرسد و وزیر پاسخی کوتاهی می دهد که بسیار تأمل برانگیز بود و به زودی منتشر می شود.

طیب نیا همچنین در پاسخ سوال دیگر خبرنگار رودآور، درباره اوضاع اقتصادی و عدم اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی از سوی دولت که مردم آن را احساس نمی کنند پاسخی نداد و توسط تیمی که به نظر می رسید از محافظان او باشند سریعاً به خارج از سالن همایش همراهی شد.

 

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان