آخرین اخبار

20. دى 1395 - 19:42   |   کد مطلب: 26117
استاد و مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) به تجليل مقام والای حضرت معصومه(س) پرداخته‌اند، گفت: حضرت معصومه(س) به دليل برخورداری از صفات بارز زيادی، الگوی پاکی و نجابت برای همه زنان عالم است.

به گزارش رودآور  به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله محمد محمدی قایینی پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری وفات حضرت معصومه(س) که به همت هیأت زینبیون فعالان رسانه‌ای استان همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) 28 سال عمر کردند و مجرد بودند، اظهار کرد: ایشان با هدف دیدار با امام رضا(ع) به ایران سفر کردند اما وقتی به ساوه رسیدند، به کاروان حضرت معصومه(س) حمله شد.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در این سفر فرموده بودند که مسیر حرکت کاروان به سمت قم تغییر کند زیرا از پدر بزرگوارشان شنیده بودند قم مرکز شیعیان است، افزود: حضرت معصومه(س) با مسمومیت از دنیا رحلت کردند.

استاد و مدرس حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در باب مقام بالای حضرت فاطمه معصومه(س) همین بس که امام رضا(ع) فرمودند «هر کس فاطمه معصومه‌(س) را در قم زیارت کند، مانند کسی است که من را در مشهد زیارت کرده است».

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع)، امام کاظم(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) به تجلیل حضرت معصومه(س) پرداخته‌اند، افزود: حضرت معصومه(س) به دلیل برخورداری از صفات بارز زیادی، الگوی پاکی و نجابت برای همه زنان عالم است.

محمدی قایینی در ادامه با بیان اینکه بعد از ایمان، علم ارزش‌آفرین است، ادامه داد: باید بدانیم عالم از کجا به وجود آمده است و بنابراین همه باید سعی کنیم با حقایق دین آشنا شویم که هم به درد دنیا و هم آخرت انسان می‌خورد.

وی با بیان اینکه کمال چیزی است که انسانیت درست کرده و ما را از زمین جدا کرده و به اوج می‌رساند، تأکید کرد: اگر کاری برای خدا نباشد، کاری عبث و پوچ خواهد بود.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه اکنون مردم به سمتی می‌روند که کامپیوتر، ویندوز، انواع زبان‌های خارجی و ... را یاد بگیرند اما چیزی از دین نمی‌دانند، ادامه داد: گاهی کسی هم که قرآن حفظ می‌کند با حقیقت قرآن آشنا نیست.

وی در ادامه به بحث ازدواج و افزایش سن دخترانی که هنوز ازدواج نکرده‌اند، اشاره کرد و افزود: از 14 سالگی به بعد سن ازدواج دختر است زیرا ازدواج اگر نیاز جوانان باشد، واجب بوده و اگر نیاز نداشته باشند، مستحب است.

محمدی قایینی با اشاره به بهبود وضعیت علم و رشد علمی در کشور یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند ایران در 50 سال آینده باید به‌ جایی برسد که پیشرفته‌ترین علوم در دنیا را هر کس بخواهد فراگیرد به ایران بیاید و با زبان فارسی یاد بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خداوند زمین را خلق کرده و انسان مأموریت دارد زمین را آباد کند، افزود: هدف از خلقت انسان، کمال انسان بودن و انسان زندگی کردن است.

این مدرس حوزه علمیه در ادامه به ارزش و جایگاه زن در اسلام پرداخت و اظهار کرد: یک زن می‌تواند در کمالات، ارزش‌ها و شرافت‌ها به‌ جایی برسد که الگوی همه شود که از نمونه‌های این الگو بودن می‌توان به حضرت صدیقه فاطمه(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه زنان مظهر لطف و محبت خدا هستند، بیان کرد: زنان به خاطر لطف و رحمت بیشتر می‌توانند به خدا نزدیک شوند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان