آخرین اخبار

20. دى 1395 - 15:56   |   کد مطلب: 26123
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی همدان خبر داد
فعالیت 46 موسسه و 180 خانه قرآن در استان همدان
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان همدان گفت: در حال حاضر در استان همدان 46 موسسه در قالب 180 خانه قرآنی فعال است.

به گزارش رودآور ؛ هاشم سعیدی‌شکوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه فعالیت موسسه قرآنی همدان از سال 85 شروع شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 46 موسسه و 180 خانه قرآنی در استان همدان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد موسسه تحت حمایت اتحادیه موسسات قرآنی و با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی استان به فعالیت می‌پردازند، به تشریح برنامه‌های امسال این موسسه پرداخت و گفت: تقسیم سهمیه کلاس‌های قرآنی موسسات در فصل تابستان و پاییز در زمینه‌های روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و حفظ قرآن را می‌توان از قسمت‌های مهم صورت گرفته دانست.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان همدان با اشاره به اینکه موسسات قرآنی در دو زمینه آموزش عمومی و تخصصی به فعالیت می‌پردازند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بهمن ماه، یک دوره آموزشی برای مدیران عامل قرآنی در استان قم برگزار می‌شود.

وی در خصوص برگزاری دوره‌هایی برای مدیران خاطرنشان کرد: در کلاس‌ها دروسی همچون سبک زندگی و آموزش دوره‌های مدیریتی برای 46 نفر از مدیران برگزار و در نهایت از افراد آزمون گرفته می‌شود.

سعیدی‌شکوه با بیان اینکه آزمون مدیران در روزهای 14 و 15 بهمن ماه در استان قم برگزار می‌شود، افزود: امسال طرح حمایت از موسسات و خانه‌های قرآنی با در نظر گرفتن اعتبارات لازم مورد حمایت موسسه قرار گرفتند.

وی با اشاره به خانه‌های قرآنی گفت: خانه‌های قرآنی در استان حتی در روستاهای دور افتاده مورد حمایت مالی موسسه قرار گرفتند و این در حالی است که امسال آموزش روخوانی و روانخوانی به داخل هیأت‌های مذهبی با شدت دنبال شد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان همدان با اشاره به اینکه طرح روخوانی و روانخوانی امسال نسبت به سال گذشته بهتر از قبل دنبال شد، یادآور شد: در این طرح از کسانی که در آموزش قرآنی پیشگام بودند، به عنوان نمونه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان