آخرین اخبار

21. دى 1395 - 22:27   |   کد مطلب: 26134
معاون درمان و بهداشت بنیاد شهید همدان خبر داد
اجرای طرح پایش سلامت والدین شهدا در استان همدان
معاون درمان و بهداشت بنیاد شهید و امور ايثارگران استان همدان از اجرای طرح پایش سلامت والدین شهدا در استان همدان خبر داد.

به گزارش رودآور؛ نسرین شعبانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه اجرای طرح پایش سلامت والدین شامل اعضای قطع عضو نیست، اظهار کرد: این طرح از سال‌ها قبل وجود داشته با این تفاوت که والدین خانواده شهدا در این طرح مورد ارزیابی پزشکی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه طرح پایش یک برنامه کلی برای جمع زیادی از ایثارگران است که دارای بیماری خاص و... هستند افزود: سابقه اجرایی شدن این طرح به سال 85 بازمی‌گردد.

معاون درمان و بهداشت بنیاد شهید استان همدان با اشاره به اینکه طرح پایش در 10 سال گذشته برای جانبازان، بیماران قطع عضو و نابینایان از دو چشم را در بر می‌گیرد خاطرنشان کرد: افرادی که دارای مشکلات حرکتی و اسکلتی هستند و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی‌های دوران جنگ در این طرح جای می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه طرح پایش با قوت بیشتر از دو سال پیش والدین شهدا را نیز زیر پوشش دارد، افزود: این طرح به صورت گسترده در سراسر کشور و در استان‌ها و شهرستان‌ها اجرایی شد.

شعبانیان با بیان اینکه با انجام آزمایش مشکلات والدین شهدا مشخص می‌شد یادآور شد: بعد از مشخص شدن نوع بیماری افراد تحت معاینات پزشکان قرار می‌گیرند.

طرح پایش سلامت جانبازان قطع عضو از ناحیه زانو انجام شد

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح پایش سلامت والدین شهدا هنوز ادامه دارد خاطرنشان کرد: این طرح شامل دو گروه از افرادی می‌شود که یا به صورت سرپایی می‌توانند به مطب مراجعه کرده و یا کسانی که به دلیل مشکلات حرکتی نمی‌توانند از منزل خارج شوند.

معاون درمان و بهداشت بنیاد شهید استان همدان با بیان اینکه این طرح برای ارزیابی بیماری فرد و کنترل بیماری صورت می‌گیرد اظهار کرد: بعضی از بیماری‌ها به سبب اینکه از خود عوارض به جا می‌گذارند می توانند از طریق این طرح کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه طرح پایش برای غربالگری است افزود: در مرحله بعد والدین به بیمارستان‌ها و پزشکانی که با آنها قرارداد بسته شده، مراجعه کرده و تحت درمان قرار می‌گیرند.

شعبانیان با بیان اینکه افرادی که بیماری‌های غیر واگیر دارند در این طرح جای می‌گیرد خاطر نشان کرد: ارزیابی افراد به صورت ماهانه و سالانه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل‌هایی که به بنیاد شهید ابلاغ می شود یک گروه خاص را برای ارزیابی گروهی و فردی در یک دوره زمانی در نظر می‌گیریم گفت: هفته گذشته طرح پایش سلامت جانبازان قطع عضو از ناحیه زانو را در برنامه داشتیم.

معاون درمان و بهداشت بنیاد شهید استان همدان با اشاره به اینکه در قطع عضوهایی درد زانو و کمر درد شایع‌تر است یادآور شد: در ارزیابی از گروه‌های خاص مشخص می‌شود که ما چه تعداد افراد داریم که از مشکلات عضلانی و اسکلتی رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه تمام خانواده‌ها شهدا زیر پوشش این طرح قرار دارند افزود: به دلیل پیگیری‌های درمانی از این طرح استقبال خوبی صورت گرفته است هر چند که در بعضی از موارد هزینه‌های درمانی خارج از قرارداد بیمه است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان