آخرین اخبار

22. دى 1395 - 6:58   |   کد مطلب: 26138
عضو هیأت‌ مدیره سازمان نظام پزشکی استان همدان:
افسردگی ناشی از تجمع سودا در بدن رخ مي‌دهد
عضو هیأت‌ مدیره سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: بیماری‌های اعصاب و روان در طب سنتی به خوبی تعریف شده است و عامل بروز افسردگی بیشتر ناشی از به وجود آمدن سودا و سوختن سایر اخلاط است.

به گزارش رودآور به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، جواد رمضانی اظهار کرد: آب و هوا، غذا، محیط زندگی و مسائل روانی، خواب و بیداری، ورزش و دفع مواد زائد بدن نقش اصلی در سلامت بدن دارند چنانچه این موارد دچار اختلال شود می‌تواند موجب رخداد افسردگی و دیگر بیماری‌ها شود.

وی افزود: برای درمان بیماری افسردگی فرد باید حضوری به پزشک مراجعه کرده و پزشک علاوه بر تشخیص مزاج فرد، عوامل تاثیرگذار در افسردگی را بررسی و ریشه‌یابی کند، همچنین پس از ریشه‌یابی و یافتن دلیل اصلی به‌ وجود آمدن افسردگی مرحله پاک‌سازی و درمان آغاز می‌شود.

عضو هیأت سازمان نظام پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه نحوه درمان افراد در طب سنتی بنا به اینکه افراد دارای مزاج‌های مختلف بوده متفاوت است، اظهار کرد: نمی‌توان یک نسخه درمانی برای همه افراد با مزاج‌های مختلف پیچید.

وی با اشاره به غذاهای معروف به سودازا، توصیه کرد: بهتر است افراد از مصرف غذاهای کنسروی، فست فود، غذاهای مانده، غذاهای شور، سس، مواد غیر ارگانیک و ...خود‌داری کنند.

مدیرعامل کلینیک خصوصی مهر با اشاره به اینکه امروزه تنوع غذایی افزایش یافته اما کیفیت کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هایی برای درمان افسردگی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به برنج ایرانی آبکشی نشده همراه با زعفران، گندم، انواع آش‌ها، حبوبات، گوشت گوسفند و تخم مرغ محلی، گوشت پرندگان و نوشیدنی‌هایی مثل شربت عسل و شیره و میوه‌هایی مثل انگور و محصولات آن، خرما، سیب، به، گردو، بادام ، فندق و پسته اشاره کرد.

وی به تعدادی از گیاهان دارویی که در درمان افسردگی موثر است اشاره کرد و یادآور شد: دمنوش بادرنجبویه، گل‌گاوزبان، بابونه، گل ساعی،  بهار نارنج، سنبل الطیب و زعفران در درمان افسردگی موثر هستند.

عضو هیأت سازمان نظام پزشکی استان همدان یکی از عوامل مهم در ایجاد بیماری‌ها را یبوست و مشکلات گوارشی عنوان و اعلام کرد: یبوست ناشی از مصرف غذاهای خشک، غذاهایی که با یکدیگر سازگاری ندارند مانند خوردن غذای سرد و گرم، پخته و خام است.

وی با توصیه براینکه بیماران خود ‌درمانی نکنند، افزود: مصرف خودسرانه این داروها  باعث ایجاد عوارض خاص در افراد می‌شود و همچنین فراد نباید به چند گیاه دارویی اکتفا کنند بلکه باید براساس مزاج خود دوره درمانی برای افسردگی را سپری کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان