آخرین اخبار

22. دى 1395 - 15:56   |   کد مطلب: 26143
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله «هاشمی رفسنجانی» در میان رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که امروز سه‌شنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، در رسانه‌های خبری جهان بازتاب یافت.

وب‌سات «رادیو آزاد اروپا» در گزارشی نوشت که مراسم تشییع رئیس‌جمهور اسبق ایران در تهران درحال برگزاری است.

براساس گزارش این وب‌سایت در این مراسم جمع کثیری از مقامات کشوری و لشکری ایران شرکت کرده اند.

شبکه خبری «بی‌بی‌سی» نیز با  انتشار تصاویری از مراسم تشییع پیکر رئیس فقید تشخیص مصلحت نظام نوشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی بود که یک‌شنبه‌شب در سن 82 سالگی به علت عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

این رسانه انگلیسی، مراسم تشییع وی را بزرگترین در نوع خود بعد از ارتحال امام خمینی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، توصیف کرد.

 

شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی را پخش کرد.

 

فرانس 24 ضمن پخش این تصاویر بطور مختصر به سابقه دوران انقلاب وی و همچنین دوران جنگ ایران و عراق و برنامه هسته ای ایران اشاره کرد.

 

شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان نیز مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی و حضور مردم و مسئولان را بصورت زنده پخش کرد.

وبگاه شبکه خبری «ای‌بی‌سی» طی گزارشی ضمن اشاره به  مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران به معرفی سوابق مبارزاتی وی در دوران انقلاب اسلامی و مسؤلیتهای مختلف ایشان در نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

شبکه خبری «سی‌بی‌اس» نیز گزارش داد که مردم ایران و مقامات این کشور با وجود اختلاف‌ها در زمینه‌های مختلف امروز در دانشگاه تهران حاضر شدند تا پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تشییع کنند.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» با اشاره به جمعیت زیادی که برای وداع با هاشمی رفسنجانی آمده بودند، نوشت مقامات ارشد دولتی و روحانیون در این مراسم حاضر شدند. رهبر معظم ایران [آیت‌الله] خامنه‌ای نیز بر تابوت او نماز خواندند.

خبرگزاری فرانسه با بیان اینکه ده‌ها هزار نفر در مراسم تشییع پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت  شرکت کردند، نوشت تلویزیون دولتی ایران نیز به پوشش آن پرداخت...پرچم‌های سیاه در سراسر تهران برافراشته شده و پوسترها و بنرهایی از هاشمی رفسنجانی در جای جای این شهر نصب شده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» نیز ضمن توجه به جمعیتی که برای شرکت در اقامه نماز میّت بر پیکر هاشمی رفسنجانی حاضر شده بودند، نوشت آنها برای نشان دادن وحدت جامعه ایران در تکریم هاشمی آمدند.

رویترز به پیام رهبری به مناسبت درگذشت رفسنجانی نیز اشاره کرده و نوشت: «او در این پیام تاکید کرد اختلاف نظرهای سیاسی نمی‌تواند دوستی 60 ساله آنها را از هم بگسلد.»

این خبرگزاری انگلیسی به نقل از برخی حاضران در بین جمعیت نوشت: «عده‌ای برای آزادی زندانیان سیاسی شعار می‌دادند و عده‌ای نیز مرگ بر آمریکا می‌گفتند. اما کسی درگیر نشد و همگی به یکدیگر احترام گذاشتند.»

 

بخش انگلیسی شبکه خبری «الجزیره» به حضور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی در مراسم تشییع هاشمی توجه کرده و نیز نوشت سران احزاب سیاسی رقیب در ایران نیز در آن حاضر شدند.

رسانه‌های مختلف دیگری از جمله شبکه‌های خبری «فاکس نیوز»، «سی‌ان‌ان» و پایگاه خبری «یو اِس دی تودی» نیز به بازنشر گزارش دیگر خبرگزاری‌ها در این باره پرداختند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان