آخرین اخبار

22. دى 1395 - 23:56   |   کد مطلب: 26148
مديركل دامپزشكي استان همدان از ممنوعيت عرضه و فروش گوشت قرمز تازه فاقد مهر کشتارگاه و برچسب نشانه‌گذاری در قصابی‌ها خبر داد.

به گزارش رودآور؛ محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه گوشت گوسفندی از ارمنستان و گرجستان وارد کشور شده که امکان واردات آن در بازار همدان نیز وجود دارد، اظهار کرد: از قبل نیز گوشت وارداتی به استان از دیگر کشورها داشتیم و امکان دارد گوشت‌های گرجستانی و ارمنستانی نیز وارد شود.

وی با بیان اینکه اگر این گوشت‌ها از مبادی مجاز عبور کند منعی به استفاده نیست و می‌تواند در بازار همدان نیز عرضه شود، گفت: اداره دامپزشکی مسوول کنترل و نظارت تهیه و عرضه گوشت بهداشتی در استان است و اینکه بگوییم به علت گرانی از ارمنستان و گرجستان گوشت وارد استان شده، دامپزشکی نمی‌تواند در این زمینه نظری بدهد.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: به منظور تامین بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی برنامه‌ریزی منسجمی در راستای اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمام مراکز تولید، نگهداری، عرضه و خودروهای حمل مواد خام دامی در سطح استان کنترل می‌شوند، گفت: با تشکیل اکیپ سیار و ثابت صبح و بعد از ظهر کار کنترل و نظارت صورت می‌گیرد.

رسولی از ممنوعیت عرضه و فروش گوشت قرمز تازه فاقد مهر کشتارگاه و برچسب نشانه‌گذاری در قصابی‌ها خبر داد و افزود: در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در فرایند تهیه و عرضه گوشت قرمز در مراکز، لاشه‌ها ضبط و معدوم خواهد شد و متخلفان نیز به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

وی همچنین از کنترل بیماری آنفولانزای پرندگان در استان خبر داد و افزود: خوشبختانه رد پایی از این بیماری در استان وجود ندارد و کنترل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان