آخرین اخبار

24. دى 1395 - 15:44   |   کد مطلب: 26175
با وجودگذشت 44 روز از کشته شدن 49 مسافر زائر امام رضا(ع) در حادثه برخورد قطار سمنان ـ مشهد با قطار تبریز ـ مشهد در پنجم آذر ماه سال جاری و اعلام طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی از سوی نمایندگان مجلس، این طرح به دلیل درگیر بودن مجلس درخصوص برنامه ششم توسعه هنوز اجرایی نشده است و اما برخی از اعضای کمیسیون عمران می گویند که همچنان به دنبال استیضاح آخوندی هستند.

به گزارش خبرنگار رودآور ، در حدود 44  روز از حادثه تلخ برخورد قطار سمنان ـ مشهد با قطار تبریز ـ مشهد و کشته شدن تعدادی از هم وطنانمان می گذرد، حادثه ای که به صورت جدی طرح استضیاح آخوندی وزیر راه را رقم زد و بیش از 80 نماینده این طرح را امضاء کردند.

استضیاح وزیر راه به دلیل درگیر شدن نمایندگان مجلس برای بررسی برنامه ششم توسعه متوقف شد و در آخر زمانی که قرار بر آن شد تا به دستور هیئت رییسه، جلسه کیمسیون عمران در این باره روز سه شنبه هفته گذشته تشکیل شود، به دلیل درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و تعطیلی روز سه شنبه، آن هم به تعویق افتاد.

کمیسیون عمران مجلس فرصت کافی برای اجرای طرح استیضاح آخوندی قبل از بررسی برنامه ششم توسعه را داشت

از نظر کارشناسان سیاسی کشور به نظر می رسد روند تأخیر استیضاح آخوندی با توجه به روزهای پایانی دولت شاید غیرعادی باشد چرا که کمیسیون عمران قبل از بررسی برنامه ششم توسعه زمان کافی برای اجرای طرح استیضاح را داشت و این کار انجام نشد.

کمیسیون عمران با استیضاح وزیر راه از حیثیت خود دفاع می کند

و اما «سیدهادی بهادری» نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس درگفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: ما یک ماه درگیر برنامه ششم توسعه هستیم و طبیعی است که بررسی این برنامه از نظر آیین نامه داخلی مجلس و قانون نمی تواند متوقف شود.

وی اظهار کرد: سه شنبه هفته گذشته هم قرار بر آن بود طرح استیضاح وزیر انجام شود که متأسفانه با فوت آیت هاشمی رفسنجانی روبرو شدیم و مجلس تعطیل شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: در عدم اجرای طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی کمیسیون عمران تاکنون مقصر نبوده است و ما حتی طرح تفحص از شهرداری تهران را هم داریم که متوقف شده است و توقف در بررسی ها به دلیل وجود شرایط رخ داده بوده است.

بهادری عنوان کرد: گرچه تا پایان دولت یازدهم زمان زیادی باقی نمانده است اما نمایندگان طبق قانون روند پیگیری های خود را ادامه می دهند، درباره به تعویق افتادن استیضاح ها ما مقصر نیستیم چرا که باید برنامه بودجه ای سال آینده به درستی مورد بررسی قرار می گرفت.

وی تصریح کرد: کمیسیون عمران با توجه به طرح ارائه شده از سوی نمایندگان، به دنبال استیضاح آخوندی است و برای این کار نیازمند گنجاندن زمان استیضاح در برنامه کاری مجلس است و به نظر می رسد با تعطیلی پیش روی مجلس، این استیضاح در صورت پس نگرفتن امضاء نمایندگان بهمن ماه سال جاری برگزار شود و در آنجا کمیسیون عمران از حیثیت خود دفاع می کند.

 در راستای پیگیری مطالبات مردمی، استیضاح وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار قرار داده ایم

«مجید کیان‌پور» عضو دیگر کمیسیون عمران مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در اولین جلسه مجلس بعد از آنکه از نمایندگان از حوزه های خود باز گردند برگزار می شود و برابر با قانون و آیین نامه داخلی مجلس و قانون و به ویژه ماده 85 آن که نمایندگان باید حق و حقوق قانونی ملت را پیگیری کنند، ما هم به طور حتم در راستای پیگیری مطالبات مردمی، استیضاح وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی اظهار کرد: طرح استیضاح متوقف نشده است و روند قانونی خود را طی می کند و اگر مجلس درگیر برنامه ششم توسعه نمی شد به طور قطع استیضاح به موقع برگزار می شد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان