آخرین اخبار

26. دى 1395 - 7:04   |   کد مطلب: 26202
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دستگاه های نظارتی مراقب حرکتهای عوام فریبانه و پوپولیستی قبل از انتخابات باشند، گفت: تا دیروز آنچه که ما دولت حداقل در بخش عمده ای از کشور و یا استان خودمان دیدیم این بود که درب های اتاق به روی ارباب رجو بسته بود و کسی به فکر رفع مشکل مردم نبود و همه توجیهات مسئولان مربوطه این بود که خزانه خالی است، تحریم هستیم و در نهایت مردم را به برجام حواله دادند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها ابلاغیه ای جنجالی برای تشکیل ستاد تبلیغات روحانی به ریاست معاون سیاسی استانداری ها از سوی وزیر کشور صادر شده است که به نوعی دستور بی سابقه به کارگیری امکانات تبلیغاتی دولت برای روحانی است.

در این باره «فرهاد فلاحتی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقاتدر گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در واقع در این دستورالعملی که وزیر کشور به استانداری ها ابلاغ کرده، اصل و مفهوم مطالبی ارائه شده در آن مطلوب است، چرا که به سبب آن پاسخگویی به انتظارات مردم  از سوی کارگزارانشان در متن آمده است.

وی اظهار کرد: این بدان معنی است که درب اتاق های مسئولان برای مردم باز باشد و مسئولان دولتی به سمت مردم بروند و خدمات نظام را بیان کنند و در نهایت اطلاع رسانی شفاف و روشنی را در گزارش های خودشان داشته باشند.

کاش ابلاغیه برای ارائه گزارش کار سال 92 صادر می شد نه اکنون پس از گذشت بیش از سه سال!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این موارد همه خوب است اما اینجا ایراد کار آن است که بعد از نزدیک چهار سال این دولت این دستورالعمل را صادر کرده است و بهتر بود این دستورالعمل در سال 92 صادر می شد.

کاش درب اتاق های وزرا، استانداران و فرمانداران دولت از روز اول به روی مردم باز بود

فلاحتی تصریح کرد: کاش درب اتاق وزرا، استانداران و فرمانداران دولت روحانی از روز اول به روی ارباب رجو باز بود و کاش نیازی به این نبود که اکنون همه ابزار تبلیغی به نحوی عمل کنند که خواسته باشند طوری نشان دهند و بگویند دولت به  وظایف خود به درستی عمل کرده و این هم گزارش کار ما!

درب اتاق های دولت به روی مردم بسته بود/مردم را به خزانه خالی و به برجام حواله می دادند!/هیچ گره ای از مشکلات مردم باز نشد

وی عنوان کرد: آنچه که ما از کارگزاران دولتی حداقل در بخش عمده ای از کشور و یا استان خودمان دیدیم این بود که درب های اتاق به روی ارباب رجو بسته بود و کسی به فکر رفع مشکل مردم نبود و  همه توجیهات مسئولان مربوطه این بود که خزانه خالی است، تحریم هستیم و مشکلات اقتصادی هست، نمی شود کاری انجام بدهیم و در نهایت در تمام گزارشاتشان مردم را به برجام حواله دادند و متأسفانه هیچ گره ای از کار مردم به طور عملی و عملیاتی باز نشد.

حرکت های این روزهای دولت، فضاسازی رسانه ای و تبلیغاتی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حال دولت امروز به فکر افتاده است که مردم ولی نعمت هستند، باید به سمتشان بروند و گزارش کار بدهند و از آنان استقبال کنند و همچنین به سمت روستاها برونند، در حالی که تمام این مسائل همه فضای رسانه ای و تبلیغاتی است.

هزینه های اجرای ابلاغیه از کجا تأمین می شود؟! چگونه معاونین سیاسی استانداری ها به عنوان مجریان انتخابات حق دخالت در تبلیغات را دارند؟

فلاحتی همچنین افزود: از طرف دیگر اینکه هزینه های این دست تبلیغات از کجا تأمین می شود و یا آن که اصل کار که بالاخره معاونین سیاسی خودشان مسئولان ستادهای اجرایی انتخابات هستند و حق این دست کارها را بعد از این تا انتخابات نخواهند داشت هم جای سوال است.

دستگاه های نظارتی مراقب حرکتهای عوام فریبانه و پوپولیستی قبل از انتخابات باشند

وی تصریح کرد: این ابلاغیه با وجود آنکه متنش به نوعی تأیید می شود اما در شرایط نزدیک انتخابات متأسفانه به نحوی است که باید به طور جدی مراجع بازرسی و نظارتی نسبت به موضوع حساسیت نشان دهند تا حرکت های عوام فریبانه و پوپولیستی که منجر به مهندسی انتخابات می شود، مسیر اصلی انتخاب مردم را دچار خدشه نکند و این مسائل از طرف دولت سر نزد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان