آخرین اخبار

27. دى 1395 - 22:00   |   کد مطلب: 26241
در چهارمین روز از جشنواره موسیقی فجر ارکستر ملی به خوانندگی علیرضا افتخاری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش رودآور  به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساعتی پیش ارکستر ملی به خوانندگی علیرضا افتخاری  و رهبری فریدون شهبازیان در تالار وحدت روی صحنه رفتند.

 کنسرت مذکور با قطعه هایی از دو آلبوم نیلوفرانه و شور عشق و همچنین قطعه هایی از حسین دهلوی به اجرا پرداختند
 

اجرایی که به دلیل اهمیت آن  جمع کثیری از متولیان ارشاد در آن حاضر شدند. در این میان وزرای فعلی و سابق ارشاد (صالحی امیری و جنتی) هم به تماشای هنرنمایی ارکستر ملی ایران نشستند.

فریدون شهبازیان در ابتدای مراسم گفت: این ارکستر با هدف پیشبرد موسیقی ارکسترال و اصیل ایرانی تشکیل شده است. دل‌مشغولی من اجرای خوب و ارزشمند موسیقی ایرانی که موسیقی‌دانان کشورمان می‌سازند و موسیقی ملل است که امیدوارم محقق شود. من تولد ارکستر ملی ایران را تبریک میگویم.

شهبازیان همچنین یادی از فرهاد فخرالدینی رهبر پیشین ارکستر ملی ایران کرد.

رهبر ارکستر ملی خطاب به سید رضا صالحی امیری -وزیر ارشاد- گفت: آقای وزیر از شما می خواهم کمک کنید تا موسیقی اصیل و ارکسترال ایرانی در جهان معرفی شود. ما از سبک‌های موسیقی جهان استفاده می‌کنیم که آنها تدوین کردند و آن را با موسیقی خودمان درمی‌آمیزیم تا آثار بهتری را پدید آوریم.
موسیقی ما به ویژه موسیقی مقامی بسیار غنی است و کمتر جایی پیدا می‌شود ربع پرده‌های ما را داشته باشند.

گفتنی است ؛ سیدرضا صالحی امیری -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی-، علی جنتی -وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی-، علی اکبر صفی پور - مدیرعامل بنیاد رودکی-، حمیدرضا نوربخش -مدیر جشنواره موسیقی فجر و مدیرعامل خانه موسیقی-، علی مرادخانی -معاون امور هنری وزارت ارشاد-، فرزاد طالبی -مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد-، هوشنگ کامکار، تهمورس پورناظری، داود گنجه‌ای، حسین نوش آبادی و مرتضی طلایی در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای کنسرت قطعه بی‌کلام اجرا شد و پس از آن علیرضا افتخاری پس از سال‌ها دوری از صحنه به عنوان خواننده به این ارکستر اضافه شد.

علیرضا افتخاری: من پر درآورده ام

علیرضا افتخاری بعد از آنکه توسط شهبازیان به ارکستر اضافه شد، در سخنانی کوتاه گفت: نمی‌دانم در مقابل شما باید چه کار کنم، باید به خاک بیفتم. او افزود: من پر درآورده‌ام، نمی‌دانم پرواز کنم یا بخوانم.

وزیر ارشاد: ارکستر ملی بخشی از هویت ایران است

وزیر فرهنگ و ارشاد امشب در اولین حضور خود در جمع خبرنگاران صحبت هایی در مورد جشنواره کرد.

 صالحی امیری اظهار داشت: ارکستر ملی بخشی از هویت ایران است و همه ما به این هنرمندان و خصوصا به استاد شهبازیان افتخار می‌کنیم.

او ادامه داد: حضور امشب من در اجرای این ارکستر در حقیقت توجهی به هنر موسیقی، اصحاب موسیقی و ارکستر ملی ایران بوده است. من برای این ارکستر احترام زیادی قائل هستم.

وی افزود: حوزه موسیقی می‌تواند در نشاط جوانان تاثیر زیادی داشته باشد. ما باید تلاش کنیم موسیقی ما از مرزهای ایران خارج شود و پیام صلح، وحدت و انسجام را به همه جهانیان منتقل کند.

اولین حضور میثم ابراهیمی در جشنواره موسیقی

همچنین میثم ابراهیمی امشب اولین حضور خود در جشنواره موسیقی فجر را تجربه کرد.

این خواننده همزمان با انتشار اثر جدیدش و در آستانه اجرا در جشنواره موسیقی فجر درباره برنامه‌های پیش رویش گفت: تغییر و تحول قابل توجهی در برنامه‌هایم صورت گرفته که در روزهای آینده و پس از انجام آخرین برنامه‌ریزی‌های کاری، جزئیات آن اعلام خواهد شد. در حال حاضر اجرای جشنواره فجر را در برنامه داریم.

وی اظهار داشت: از این بابت خوشحالم و قصد داریم در جشنواره‌ای که محلی برای گرد هم آمدن بهترین‌های موسیقی است، اجرای قابل قبولی از خود به نمایش بگذاریم.

در ادامه ابراهیمی گفت: پس از جشنواره و از ابتدای بهمن‌ماه، برنامه‌هایمان را با جدیت از سر خواهیم گرفت که شامل انتشار آلبوم جدید و کنسرت‌های مختلف است.»
او درباره آلبوم جدیدش هم گفت: در حال سپری کردن آخرین مراحل انتشار آلبوم هستیم و به زودی توضیحات مربوط به آن اعم از عوامل تولید، زمان انتشار و… را اعلام خواهیم کرد.»

این اولین حضور ابراهیمی در جشنواره فجر بود .

گزارش از سعید پیرزاده

 انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان