آخرین اخبار

29. دى 1395 - 23:50   |   کد مطلب: 26280
باراک اوباما روزچهارشنبه آخرین کنفرانس خبری خود در کسوت رئیس‌جمهور آمریکا را برگزار کرد.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ این کنفرانس خبری در شرایطی برگزار شد که اوباما در تدارک تحویل دولت به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در روز جمعه است.

اوباما در پاسخ به سوالی درباره مواضعش در قبال رویکرد آشتی‌جویانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در قبال روسیه گفت که وی رابطه سازنده با مسکو را در راستای منافع آمریکا می‌داند.

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد در دوران حضورش در کاخ سفید تلاش کرده روسیه، عضو جامعه جهانی باشد و اقتصادی را بهبود ببخشید.

وی به رغم این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به تشدید گفتمان ضدآمریکایی و روحیه خصمانه، همانند دوران جنگ سرد متهم کرد و گفت: «بازگشت به روحیه خصمانه باعث شده که روابط دشوارتر باشد.»

اوباما همچنین تصریح کرد که وضع تحریم‌ها ضد روسیه به دلیل مسائل تسلیحاتی نبوده است. وی گفت که واشنگتن این تحریم‌ها را به بهانه دخالت روسیه در مسائل اوکراین علیه این کشور وضع کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت از ترامپ خواست مذاکرات تسلیحاتی با روسیه برای کاهش سلاح‌های هسته‌ای دو کشور را از سر بگیرد. 

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع رژیم صهیونیستی و فلسطین پرداخت و گفت که نگران این موضوع است.

اوباما با بیان اینکه وضع موجود غیرقابل تداوم و به زیان اسرائیل و منطقه است بار دیگر بر نقش مخرب شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی بر راه حل دو دولتی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت در صورت عدم تحقق راهکار دو دولتی میلیون‌ها نفر از حقشان محروم خواهند شد.

اوباما با بیان اینکه «نمی‌توانیم اسراییل و فلسطین را به زور به صلح برسانیم» گفت: «ما فقط می‌توانیم شرایط را تسهیل کنیم.»

وی تصریح کرد در حال حاضر، قدرت گرفتن جریان راست‌گرا در اسراییل، فرایند صلح و راه حل دو دولتی را تضعیف کرده است.

 

در حال تکمیل ...

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان