آخرین اخبار

30. دى 1395 - 21:24   |   کد مطلب: 26291
مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست رو به تخریب است، به سقوط 55 پله‌ای محیط زیست در رنکینگ جهانی به دلیل غفلت هشت ساله اشاره كرد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، رضا جزینی‌زاده ظهر امروز در ششمین نشست سازمان‌های غیر دولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه پیام آوران الهی این پیام را برای ما آورده‌اند که باید از منابع طبیعی، محیط زیست، اموال و انفال بر اساس تدبیر و امید به آینده برداشت کنیم، اظهار کرد: ظلم به طبیعت ظلم به آیندگان است.

وی با تأکید بر اینکه محیط زیست رو به تخریب است، گفت: حرکت رو به جلوی مهاجرت‌ها و صنعتی شدن جوامع حرکت شتابنده دارد و خشکسالی، کمبود منابع آبی، عدم تغییر کشت در سال‌های گذشته و گزارش‌های نگران‌کننده از چالش‌های پیش روی ما هستند.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: همایش‌ها در خصوص محیط زیست تا اینجا دردی از دردها دوا نکرده است و باید ببینیم چقدر توانستیم همراهی مردم و جوامع را داشته است.

وی به حضور کمرنگ مردم در برنامه پنج ساله پنجم اشاره کرد و افزود: این حضور کمرنگ موجب آسیب‌هایی شد و اینکه استاندار گفت «هرجا سمن‌ها ورود می‌کردند برچسب به آنها می‌زدیم» اینگونه نبوده و نیست.

جزینی‌زاده خاطرنشان کرد: پیشینه و تحقیقات روان‌شناختی ما این را نشان می‌دهد که هر کجا به مردم اعتماد شد نه اعتماد از نوع اعتماد در سخنرانی‌ها و استفاده از NGO‌ها فقط به منظور استفاده ابزاری! خلاقیت و نوآوری به اوج رسیده است.

وی با اشاره به حضور مردم در مقاطع و مراحل مختلف، یادآور شد: هرجا که لازم بود برای سرنوشت خود و فرزندانمان قدم برداریم مردم حماسه آفریدند که حضور در انتخابات‌ سرنوشت ساز از آن جمله است.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست کار سازمان‌های مردم‌نهاد را انتقاد دانست و ادامه داد: باید روح انتقادپذیری داشته باشیم و با همین تشکل‌ها انتقادها را راهگشا بدانیم زیرا اگر مردم و تشکل‌ها توانمند شوند و در همه برنامه‌ها حضور داشته باشند مشکلات کمتر می‌شود.

وی با اشاره به سقوط 55 پله‌ای  محیط زیست در رنکینگ جهانی به دلیل غفلت هشت ساله، تأکید کرد: هرجا قرار بود تشکل‌ها صحبت کنند با زدن برچسب‌هایی آنها را از دور خارج کردیم و اگر رویکرد و افکار خود را تغییر ندهیم و محبوس در بروکراسی اداری باشیم مطمئناً در قطار آخر فقط خودمان باقی می‌مانیم.

جزینی‌زاده با تأکید بر اینکه هیچ تصمیم اقتصادی بدون اثرات سوء نیست، یادآور شد: هیچ تصمیم زیست‌محیطی نیز نیست که اثرات خوبی بر آینده و فرزندان ما داشته باشد، در هر استانی مانع از انجام برنامه‌ تشکل‌ها می‌شوند به ما گزارش داده شود.

وی با بیان اینکه رویکرد رئیس محیط زیست کشور در حیطه عملی و مشارکت جدی تشکل‌ها است، از حضار خواست محیط زیست را خانه دوم خود بدانند.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حراست را لابی کاری خود بدانید و بدانید اگر محیط زیست درست شد مسئله امنیتی ما نیز درست می‌شود، چهارصد و هفتاد و ششمین خبرسازی را در روز گذشته از طریق یکی از رسانه‌های مهم علیه سازمان محیط زیست را عنوان کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان