آخرین اخبار

30. دى 1395 - 22:08   |   کد مطلب: 26296
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان:
25 هزار بیمار در انتظار پیوند عضو هستند
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 25 هزار بیمار در کشور منتظر پیوند عضو هستند که روزانه هفت تا 10 نفر از آنان جان خود را از دست می دهند.

به گزارش به نقل از ایرنا؛ ایرج حریرچی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اسدآباد همدان افزود: سالانه پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در نقاط مختلف کشور رخ می دهد که نیمی از این تعداد قابلیت اهدای عضو را دارند. 

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها 808 پیوند عضو در بیمارستانهای کشور انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به آمار بالای مرگ مغزی این تعداد پیوند بسیار ناچیز است.
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان با اشاره به پایین بودن آمار اهدای عضو افراد دچار مرگ مغزی در کشور گفت: طبق آمار جهانی باید اعضای 50 درصد افراد مرگ مغزی اهدا شود. 
حریرچی خاطرنشان کرد: اگر تعداد اهدای عضو در کشور به حد قابل قبولی برسد، هیچ بیماری در لیست انتظار پیوند نمی ماند و اعضای افراد مرگ مغزی نیز بدون استفاده دفن نمی شود و از سوی دیگر هیچ فرد زنده ای مجبور نخواهد بود کلیه اش را اهدا کند. 
حریرچی به همراه جمعی از مسئولان شهرستان به دیدار خانواده مرحوم آفاق فرحی پزشک اسدآبادی که دیماه جاری بعلت مرگ مغزی چهار عضو بدنش به بیماران نیازمند اهدا شده بود، رفت و از آنان قدردانی کرد. 
قائم مقام وزیر بهداشت امروز به همراه نوبخت معاون رئیس جمهوری برای بررسی پاره از مشکلات به شهرستان اسدآباد سفرکرد. 
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان