آخرین اخبار

1. بهمن 1395 - 19:00   |   کد مطلب: 26317
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا با حضور در صحن کنگره فدرال به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دونالد ترامپ» پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تا ساعاتی دیگر رسما قدرت را از «باراک اوباما» تحویل خواهد گرفت.

این میلیاردر نیویورکی چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود و با بسیاری از سیاست‌های دولت کنونی اعلام مخالفت کرده است. تشریفات انتقال قدرت به دولت جدید از شب گذشته آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.
مرحله اصلی انتقال قدرت، مراسم ادای سوگند است که امروز ساعت 8 شب در کاخ سفید برگزار می‌شود.

برنامه کلی مراسم تحلیف، با اهدای گل و ادای احترام ترامپ به نظامیان کشته شده این کشور در قبرستان ملی «ایرلینگتون» در ساعت 3:30 عصر به وقت واشنگتن (یک بامداد به وقت تهران) قبل از آغاز مراسم «خوشآمد گویی» آغاز خواهد شد.

مراسم خوشآمد گویی شامل دو بخش خواهد بود. «صدای مردم» که طی آن گروه‌هایی که از قبل برای شرکت ثبت نام کرده‌اند، ساعت 7 شب پنجشنبه در تشریفات این مراسم حاضر خواهند شد. این مرحله با بخش دوم به نام «آمریکا را دوباره قدرتمند کنید» دنبال خواهد شد که از ساعت 12:30 تا 2:30 بامداد جمعه ادامه خواهد داشت. این بخش «اظهارات تاریخی» ترامپ و «حضورهای خاص» او را در جامعه آمریکا را به تصویر خواهد کشید.

قبل از آغاز مراسم سوگند خوردن ترامپ، درب‌های امنیتی در ساعت 14:30 جمعه (به وقت تهران) به روی عموم بازخواهد شد تا کسانی که بلیت خریداری کرده‌اند بر اساس رنگ بلیت خود، وارد شش منطقه در مقابل ساختمان کنگره خواهند شد.

باراک و میشل اوباما، بیل و هیلاری کلینتون، جورج و لورا بوش، جیمی کارتر، نایجال فاریج (رهبر حزب استقلال انگلستان) و شماری از رهبران مذهبی آمریکا از جمله مهمانان این مراسم خواهند بود.

از مجموع 194 عضو دموکرات مجلس نمایندگان، 69 نفر گفته‌اند که در این مراسم شرکت نمی‌کنند. در نزدیکی محل برگزاری مراسم هم تظاهرات علیه ترامپ در جریان است.

پس از ادای سوگند، مراسم رژه تحلیف برگزار می‌شود. در این رژه، بیش از 8 هزار نفر از 40 موسسه دانشگاهی و مدرسه‌ای ترامپ و خانواده‌اش را تا کاخ سفید بدرقه می‌کنند.

پیش از ترامپ، «مایک پنس» به عنوان معاون رئیس‌جمهور سوگند یاد می‌کند.

در ادامه پوشش زنده روند انتقال قدرت در آمریکا آمده است:

*************

20:39: ترامپ در مراسم تحلیف گفت: «ما از مرزهای کشورهای دیگر دفاع کرده‌ایم، در حالی که از مرزهای  خودمان دفاع نکرده‌ایم. از امروز، آمریکا در اولویت خواهد بود.»

 اکنون قدرت را نه از یک رئیس‌جمهور به رئیس‌جمهوری دیگر، یا حزبی به حزبی دیگر، بلکه از واشنگتن دی‌سی به شما مردم منتقل می‌کنیم.

امروز روز شما است. امروز به عنوان روزی به یاد خواهند ماند که قدرت بار دیگر به مردم بازگردانده شد، به مردان و زنانی که فراموش شده‌اند.

سالهاست به ارتش دیگران کمک کرده‌ایم،اما اجازه داده‌ایم ارتش خودمان تضعیف شود. از مرزهای دیگران دفاع کرده‌ایم و مرزهای خود را رها کرده‌ایم.

 از امروز به بعد این‌ها تمام می‌شود. از حالا نگاهمان به آینده است. از امروز به بعد،فقط آمریکا در وهله اول است.

ما یک شعار ساده خواهیم داشت: آمریکایی بخر و نیروی آمریکایی استخدام کن.

ما ائتلافهای قدیمی را تقویت کرده و ائتلاف‌های جدیدی می‌سازیم. ما جهان متمدن را علیه افراط‌گرایی اسلامی متحد کرده و آن را نابود میکنیم.

 

20:31: دونالد ترامپ سوگند یاد کرد و چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا شد.

 

20:25: مایک پنس به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

 

20:12: رهبران مذهبی در حال خواندن دعا پیش از آغاز مراسم ادای سوگند هستند.

 

20:04: ترامپ وارد جایگاه ویژه شد.

 

19:53: ترامپ هم وارد محل برگزاری مراسم ادای سوگند شد. وی تا دقایقی دیگر رسما رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

 

19:47: خبرنگاران حاضر در مراسم تحلیف می‌گویند جمعیت شرکت‌کنندگان در مقایسه با تحلیف اوباما و جورج بوش به مراتب کمتر است.

 

19:36: اوباما و ترامپ وارد ساختمان کنگره شدند.

 

19:28: اوباما و ترامپ با لیموزین ریاست‌جمهوری آمریکا راهی ساختمان کنگره شدند.

 

19:08 در نزدیکی محل تحلیف معترضان با پلیس درگیر شده‌اند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد شیشه  چندین مغازه شکسته است.

19:00  «شلدون ادلسون» میلیاردر یهودی و حامی مالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا و حزب لیکود اسرائیل، برای شرکت در مراسم تحلیف وارد ساختمان کنگره شد.

18:50  «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات به همراه همسرش  بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف ترامپ، وارد ساختمان کنگره شد.

18:20  «جورج بوش» پسر، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای دیدار با ترامپ وارد کاخ سفید شد.

18:10  دونالد ترامپ به همراه همسر خود «ملانیا» و تیم امنیتی گسترده وارد کاخ سفید شده و از سوی شخص «باراک اوباما» و همسرش «میشل» استقبال شد. آنها بعد از صرف قهوه و گفت‌وگویی کوتاه راهی حیاط غربی ساختمان کنگره خواهد شد.

18:10  «مایک پنس» معاون ترامپ وارد کاخ سفید شده و مورد استقبال «جو بایدن» معاون اوباما قرار گرفت.

18:00  وی بعد از بجا آوردن آیین‌های مذهبی، کمتر از نیم ساعت دیگر برای دیدار با اوباما وارد کاخ سفید  شده و سپس راهی مراسم تحلیف می‌شود. «باراک اوباما» برای تحویل کاخ سفید آماده می‌شود.

17:35  ترامپ در آغاز تشریفات مراسم ادای سوگند و به رسم روسای جمهور سابق برای دعا به همراه همسرش در کلیسای سنت جان حضور پیدا کرده است.

17:00  مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا امروز جمعه 20 ژانویه (1 بهمن) در شهر واشنگتن پایتخت ایالات متحده آغاز شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان