آخرین اخبار

2. بهمن 1395 - 10:13   |   کد مطلب: 26318
24 ساعت از حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو می‌گذرد و مأموران همچنان بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا هر چه سریعتر آواربرداری پایان یابد.

به گزارش رودآور به نقل از راه دانا، ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران که قدمت 53 ساله دارد که صبح روز پنجشنبه دچار آتش سوزی گسترده شده بود.

از این ساختمان 17 طبقه به‌عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.

در زیر آخرین روند اقدامات انجام شده را می‌خوانید:

09:20/ ساجدی‌نیا: تا کنون کسی به پلیس آگاهی تهران مراجعه نکرده است. اگر خانواده‌ای نزدیکانش در محدوده پلاسکو مفقود شده یا از سرنوشت آن خبری ندارند به پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

09:15/ کیانی فرمانده عملیات میدان در حادثه پلاسکو: ۵۰ درصد آواربرداری انجام شده است و تا آخر هفته کار تمام می‌شود.

تاکنون هیچ نشانه‌ای از زنده بودن افراد در زیر آوار تأیید نشده است اما به دلیل آنکه زیززمین پلاسکو کاملاً تخریب نشده است، احتمال زنده‌ بودن برخی افراد وجود دارد.

به دلیل دود ناشی از آتش‌سوزی پی‌درپی در آوار این ساختمان، سگ‌های زنده‌یاب، کارایی زیادی نداشتند.

بخشی از ساختمان ضلع شرقی پلاسکو تخریب شده است و این تخریب، سرعت کار را افزایش داده است.

تاکنون تنها پیکر یک نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

09:00/ آخرین آمار امداد رسانی اورژانس تهران در حادثه حریق پلاسکو تا ساعت ۸:۳۰ صبح امروز: کل مصدومان ۱۱۹ نفر، انتقال به بیمارستان‌ها ۳۷ نفر، درمان سرپایی ۸۲ نفر، از کل انتقالی‌ها به بیمارستان‌ها فقط ۴ نفر بستری هستند و بقیه مرخص شده‌اند. همچنین تا کنون تنها ۲ نفر از زیر آوار خارج شده‌اند.

آواربرداری و امداد و مجات در روز سوم حادثه پلاسکو با دقت در حال انجام است

لحظات نفس‌گیر

08:35/ به رغم اطلاع‌رسانی شبکه‌های مختلف خبری و خبرگزاری‌ها مبنی بر پیدا شدن پیکر دو آتش‌نشان از زیر آوار، ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: فقط یک پیکر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

08:20/ دریافت علائم از 4 دستگاه زنده‌‌یاب هلال احمر از ضلع غربی و موتورخانه ساختمان پلاسکو، قوت گرفتن یافتن انسان زنده با توجه به دریافت پیام‌های صوتی به صورت ضربه.

08:12/ فاضلی رئیس اتاق اصناف: تا ظهر امروز خسارت‌ها برآورد می‌شود و اکنون در حال ارزیابی هستیم. ۴۰۰ بنگاه پیراهن دوز در پلاسکو فعال بودند.

08:10/ وزیر کشور با هیأت امنای ساختمان پلاسکو امروز جلسه دارد.

08:07/ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: کارگران بیکار شده پلاسکو که دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند از فردا به اداره کار در خیابان حافظ مراجعه کرده و برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

وجوهی را در اختیار بانک رفاه قرار دادیم تا وام‌های ارزان‌قیمت به افرادی که کارگران بیکار شده پلاسکو را به کارگیری کنند ارائه شود.

با استاندار تهران صحبت کردیم که بتوانیم محلی را در تهران آماده کنیم و این محل، مرکز تولید موقت شود ضمن اینکه با صندوق کارآفرینی امید صحبت کردیم که بتوانیم وام‌های ارزان‌قیمت به مجموعه‌های تولیدی ارائه دهیم و مبلغ 100 میلیون تومان وام با بهره 4 درصد برای کارگاه‌های تولیدی داشته باشیم.

مستمری خانواده شهدای آتش‌نشان بدون تشریفات قانونی از امروز برقرار می‌شود.

08:00/ همچنان دود زیادی از آوار پلاسکو متصاعد می‌شود. گفته می‌شود امدادگران به آتش نهفته رسیدند و در تلاش برای خاموش کردن آن هستند.

07:56/ دلجویی رئیس‌جمهور از آتش‌نشانان. اشک‌های آتش‌نشانان در هنگام بازدید رئیس‌جمهور از عملیات امداد و نجات در آوارهای پلاسکو.

بازدید رئیس‌جمهور از عملیات آواربرداری و امداد و نجات در آوارهای پلاسکو

 

07:50/ رئیس‌جمهور: بسیار متأسف هستم از حادثه‌ای که پیش آمد. هم برای جان و هم اموال مردم. این حادثه درس و هشداری برای همه مسئولان در زمینه امن‌سازی زندگی مردم که جزو حقوق شهروندی است، بود و در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت گیرد.

این حادثه بسیار تلخی بود و در این حادثه همه مسئولان هماهنگی خوبی داشتند.امدادگران، تیم پزشکی، و تیم‌های انتظام امور؛ در واقع در این زمینه همکاری و هماهنگی بسیار خوب و ستودنی از آغاز بوده و ادامه دارد.

تأسف و نگرانی برای آنهایی است که زیر آوار بودند و آنهایی که جان عزیز خود را از دست دادند اما در دل مردم جاودانه می‌مانند چرا که برای نجات مردم رفتند و در میان آتش‌ و دود و آهن گرفتار شدند. ما در برابر این حماسه‌آفرینان باید سرتعظیم فرود آوریم.

07:42/ رئیس‌جمهور هم‌اکنون در حال بازدید از عملیات آواربرداری و امداد و نجات از آوارهای ساختمان پلاسکو است. شهردار تهران گزارشی از اقدامات انجام شده را به رئیس‌جمهور ارائه کرد. استاندار تهران نیز در این بازدید حضور دارد.

07:25/ در پیام تسلیت فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش درپی حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که منجر به محبوس شدن و شهادت جمعی از آتش‌نشانان ایثارگر کشورمان شد، آمده است: «سانحه ناگوار آتش سوزی ساختمان مرکز شهر تهران که منجر به شهادت جمعی از آتش نشانان غیور شد، ایران اسلامی را یکپارچه سوگوار ساخت. این حادثه غم‌انگیز صحنه حماسه آفرینی دلاورمردانی گردید که نام و یادشان تا ابد در تاریخ ایران و ایرانی ماندگار خواهد شد».

07:15/ خبرها حاکیست امروز رئیس‌جمهور به پلاسکو می‌رود.

07:00/ طلایی: پیش‌بینی می‌شود که عملیات آواربرداری ۵، تا ۶ روز طول بکشد. مردم، اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

06:50/ همچنان از آوارهای پلاسکو دود بر می‌خیزد. به رغم بارش باران، این دودها فروکش نکرده است.

06:47/ آواربرداری همچنان ادامه دارد. در پی حادثه دلخراش آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، امروز در کشور از سوی هیأت دولت، عزای عمومی اعلام شده است. تاکنون پیکر دو تن از آتش‌نشانان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

04:45/ لودرهای حاضر در محل نخاله و ضایعات حاصل از فروریختن پلاسکو را بار کامیون می‌کنند.

04:15/ دود همچنان از ساختمان به آسمان می‌رود

04:10/ هنوز در میان آواربرداری از داخل ساختمان شعله‌های آتش زبانه می‌کشد

04:00/ بعد از اتمام استفاده از دستگاه زنده یاب مجدد امدادگران مشغول فعالیت آواربرداری شدند

03:45/ دستگاه زنده یاب زنده بودن حدود 4 نفر را نشان می‌دهد/ خوشحالی میان امدادگران موج می‌زند

03:35/ پلاسکو در سکوت کامل فرو رفت/ دستگاههای امدادی خاموش شدند/ کسی صدایی نمی‌زند/ تمام ماشین ها خاموش شدند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان