آخرین اخبار

2. بهمن 1395 - 19:18   |   کد مطلب: 26325
مدیر دفتر کانون هموفیلی استان همدان خواستار همكاري اداره اوقاف در ساخت درمانگاه جامع بيماران هموفيلي غرب كشور شد.

به گزارش رودآور؛ حمید رضا صنوبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ساخت درمانگاه جامع مخصوص بیماران هموفیلی در غرب کشور، اظهار کرد: تقریباً 40 روز پیش، احداث این درمانگاه کلنگ‌زنی شد.

وی گفت: در صورت حمایت کامل از سوی دستگاه‌هایی نظیر شورای شهر، شهرداری و اوقاف که با ساخت مرکز مرتبط هستند، در مدت یک سال فاز اول این درمانگاه بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر دفتر کانون هموفیلی همدان با بیان اینکه در حال حاضر برای ساخت این درمانگاه با اداره اوقاف مشکل داریم، افزود: دو روز پیش در این خصوص جلسه‌ای در استانداری برقرار شد که قرار شد با مداخله آن و برگزاری جلسه با اداره اوقاف مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه قانون اداره اوقاف این است که یک سوم حقی را از هر ملک موقوفه‌ای که توسط کسی یا سازمانی اجاره شده، دریافت کند، خاطرنشان کرد: نسبت به این ملک واقف به علت وضعیت بیماران هوفیلی اعلام کرده که مبلغی نمی‌خواهد.

صنوبری  با بیان اینکه اداره اوقاف در این خصوص اعتراض دارد و می‌گوید که باید ملک وقفی ثبت شود و مراحل خود را طی کند، گفت: اگر این ملک به صورت صوری نیز ثبت شود در دفاتر مالی اداره اوقاف اعمال کسب می‌شود و مشکل مالیاتی پیدا می‌کند که البته موقوفه آقای شریفی در این رابطه موقوفه بزرگی است.

وی با اشاره به وعده استانداری در خصوص رفع این مشکل، افزود: اگر مشکل آن حل شود می‌توان سریع‌تر کار درمانگاه را به جلو برد.

مدیر دفتر کانون هموفیلی استان همدان با بیان اینکه اداره اوقاف همدان اعلام کرده که از طریق استانداری این مشکل را حل خواهیم کرد، گفت: خواسته ما از اوقاف این است چیزی که واقف می‌بخشد آن را از ما مطالبه نکند.

وی با بیان اینکه واقف زمینی را برای ساخت درمانگاه جامع در غرب کشور در منطقه جولان بخشیده است که حداقل 700 میلیون تومان ارزش دارد، افزود: امیدواریم مشکل وقفی حل شود چرا که با حل آن تمام مشکلات ما رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان