آخرین اخبار

3. بهمن 1395 - 20:16   |   کد مطلب: 26340
به همت مسوول موسسه فرهنگی و اجتماعی «یاران نگار»صورت مي‌گيرد
اعزام 44 نفر براي نخستين بار به بارگاه ملكوتي علي‌بن‌ موسي‌الرضا(ع)
مسوول موسسه فرهنگی و اجتماعی «یاران نگار» در همدان گفت: 44 نفر از افراد زیر پوشش حمایتی موسسه فرهنگی و اجتماعی «یاران نگار» که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند، برای نخستین بار به بارگاه ملكوتي علي‌بن‌ موسي‌الرضا(ع) اعزام می‌شوند.

به گزارش رودآور؛ امید صالحی‌نیک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، موسسه فرهنگی و اجتماعی «یاران نگار» همدان هفت سال است که در راستای حمایت از معلولان، محرومان، کودکان بی‌سرپرست و جوانان آسیب‌پذیر مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه این موسسه از مجموعه‌ای از جوان تندرست و خیر تشکیل شده است، تصریح کرد: این افراد با توکل به خدا و همت خود فعالیت‌هایی را در راستای حمایت از اقشار کمتر برخوردار به لحاظ مادی و جسمی انجام می‌دهند.

مسوول موسسه فرهنگی و اجتماعی «یاران نگار» در همدان با اشاره به اینکه 150 خانوار زیر پوشش این موسسه مورد حمایت هستند، بیان کرد: تاکنون برنامه‌های متناوب و متنوعی در سطح استان همدان برگزار شده است.

وی یکی از برنامه‌های فرهنگی این موسسه را ایجاد سفر مشهد برای بار اولین‌ها دانست و افزود: در این سفر چهار مشخصه لحاظ شد، یکی افرادی که تاکنون به مشهد نرفته‌اند، افراد دارای سن بیش از 40 تا 50 سال، افراد دارای وضعیت مالی فقیر و کسانی که اکثراً یا پدر مادر فرزند معلول و یا خود معلول هستند، بدون دریافت هزینه با حمایت خیرین بزرگوار برگزار می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه 44 نفر برای نخستین بار به سفر مشهد اعزام می‌‌شوند، اضافه کرد: این سفر دوشنبه ساعت 16:30 بعداز ظهر با تجمع در مقابل دفتر موسسه «یاران نگارـ واقع در خیابان پاسداران جنب مسجد امام حسن(ع) و پس از نماز مغرب و عشا برقرار خواهد شد.

وی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مشهد مقدس خبر داد و گفت: خواندن زیارت‌نامه دسته جمعی، حضور در مراکز تفریحی مشهد و ویژه برنامه‌هایی با همکاری آستان قدس رضوی مد نظر قرار دارد.

مسوول موسسه فرهنگی و اجتماعی «یاران نگار» در همدان اظهار کرد: برای خانواده‌هایی که وضعیت مالی بدتری دارند، سوغاتی نیز در نظر گرفته شده تا به همراه خود در مسیر بازگشت داشته باشند.

وی هدف از برقراری سفر مقدس مشهد را عرض خداقوت به پدر و مادر معلول دانست و گفت: یکی دیگر از اهداف این سفر اینکه جایگاه اجتماعی افراد ضعیف نسبت به زیارت امام رضا(ع) تثبیت شود زیرا ما اعتقاد داری این سفر باعث تعادل روحی خواهد شد.

صادقی در پایان با تأکید بر اینکه در این موسسه همچنان نیازمند حمایت خیرین با هر توانی هستیم، گفت: اگر همشهریان و خیرین در روز اعزام به مشهد مقدس برای بدرقه و شور دادن به این سفر حضور یابند، کار ارزشمندی خواهد شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان