آخرین اخبار

4. بهمن 1395 - 18:05   |   کد مطلب: 26360
حسن کاظمی‌قمی گفت: نفس برگزاری مذاکرات آستانه برای حل مشکلات سوریه گام بسیار مثبتی است که این را مدیون مقاومت دولت و ملت سوریه و همچنین جبهه مقاومت می‌دانیم.

به گزارش رودآور حسن کاظمی‌قمی، سفیر سابق ایران در عراق در گفت‌وگو با صنعت8، درباره مذاکرات آستانه، اظهار داشت: آنچه که از رفتار آمریکایی‌ها در قبال مسائل منطقه‌ای طی چند سال اخیر دیده شده است تأکید بر حمایت از تروریست در منطقه است.

وی افزود: هدف آمریکا در این حمایت‌ها ایجاد هرج‌ومرج، بی‌ثباتی، تجزیه دولتها و درگیر کردن ارتش‌های منطقه است.

کاظمی‌قمی ادامه داد: دولت جدید آمریکا نیز تداوم این رویکرد را در نظر دارد و حتی ترامپ در قبال سوریه این موضع‌گیری را اتخاذ کرد که «اگر کشورهای عربی هزینه ایجاد یک منطقه امن را بپذیرند ما قبول می‌کنیم»، مفهوم این کلام تجزیه سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه رفتارهای آمریکا این است که هیچ‌گاه رفتارهای  آمریکا در قبال منطقه به نفع مردم منطقه نبوده است و از این رو جمهوری اسلامی به آمریکا اعتماد ندارد.

راه حل بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی است، آزادسازی حلب و برتری یافتن دولت سوریه و جبهه مقاومت شرایطی را به وجود آورد که موضوع مذاکرات سیاسی مورد توجه قرار بگیرد که این قطعا مورد حمایت جمهوری اسلامی است.

سفیر سابق ایران در عراق تأکید کرد: ایران معتقد است که باید گفت‌وگوهای سوری-سوری با رعایت منافع مردم سوریه، حفظ تمامیت ارضی این کشور و وحدت ملی در دستور کار قرار بگیرد و این مسئله مغایر با اعمال آمریکا در منطقه است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به همین دلایل با حضور آمریکا در مذاکرات آستانه مخالف است.

کاظمی‌قمی با اشاره به اینکه علت دعوت روسیه از ایالات متحده، ممکن است ملاحظات بین کشور باشد، بیان کرد: مهمترین مسئله موجود در مذاکرات آستانه مقابله با تروریست و توجه به مصالح مردم سوریه و منطقه است.

وی تصریح کرد: مذاکرات باید بر مقابله جدی با تروریست در منطقه تأکید کند که در رهگذر این مهم راه تفاهم و آشتی گروه‌های معارض واقعی با دولت سوریه فراهم می‌شود ولی اگر قرار باشد که مرزبندی بین معارضین و تروریست‌ها به خوبی مشخص نشود نتیجه خوبی نیست.

سفیر سابق ایران در عراق گفت: نفس برگزاری مذاکرات برای حل مشکلات سوریه گام بسیار مثبتی است که این را هم مدیون مقاومت دولت و ملت سوریه و همچنین جبهه مقاومت می‌دانیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان