آخرین اخبار

4. بهمن 1395 - 20:55   |   کد مطلب: 26365
رئیس بسیج جامعه پزشکی همدان خبر داد
حضور 150 تیم پزشکی در مناطق محروم و کم‌برخوردار همدان
رئیس بسیج جامعه پزشکی همدان گفت: امسال 150 تیم پزشکی با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان همدان اقدام به ویزیت و درمان رایگان بیماران کرده‌اند.

به گزارش رودآور؛ حمید بهرامی‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه فعالیت جامعه پزشکی همدان در چهار محور جذب و سازماندهی، اردویی و ورزشی، فرهنگی، تحقیق و پژوهش و امداد و درمان است، اظهار کرد: در چارت تشکیلاتی بسیج، شورای بسیج جامعه پزشکی وجود دارد که متشکل از پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و... هستند و برنامه‌های سازمان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی از تشکیل 18 کانون بسیج جامعه پزشکی به عنوان بازوهای اجرایی جامعه پزشکی خبر داد و گفت: این کانون‌ها با داشتن عضو و تشکیل شورا به فعالیت‌هایی در حوزه بسیج می‌پردازند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی همدان با اشاره به فعالیت بسیج جامعه پزشکی در حوزه جذب و سازماندهی، افزود: تمامی افرادی که در حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند یا تحصیلات آن را دارند می‌توانند عضو بسیج جامعه پزشکی شوند.

وی با بیان اینکه در بحث شاغلان حوزه بسیج جامعه پزشکی محدودیتی برای جذب نیست، گفت: افرادی که در حوزه سلامت فعالیت دارند می‌توانند عضو جامعه پزشکی شود و حتی کار غیر پزشکی در این مجموعه را انجام دهند.

بهرامی‌خو تصریح کرد: افراد از طریق حضور در کانون‌های بسیج که در هر بیمارستان فعالیت می‌کند یا مرکز جامعه پزشکی استان در بیمارستان مباشر سابق، می‌توانند اقدام به ثبت نام در بسیج کنند و بر اساس نوع فعالیت‌ها کارت بسیج عادی و یا فعال دریافت کنند.

وی با بیان اینکه فردی که عضو بسیج می‌شود بر اساس سازماندهی در حلقه‌های مختلف بسیج فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت‌های امداد و درمان نیز تخصصی است و به ارائه خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و آموزشی خلاصه می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: در بحث خدمات پزشکی ارائه خدمات به مناطق محروم و آمادگی و سازماندهی جامعه پزشکی در برخورد با بحران‌ها هدف ماست.

وی با بیان اینکه پزشکان ما در حوزه تخصصی و تیم‌های عمومی فعال هستند، افزود:‌ در بحث تیم‌های عمومی پزشکان در مناطق محروم مستقر شده و به ارائه خدمات درمانی، تجویز دارو و... می‌پردازند.

بهرامی‌خو با اشاره به اینکه چند سالی است که برنامه اعزام تخصصی تیم‌های پزشکی به مناطق محروم اجرایی می‌شود، گفت: خصوصاً امسال این برنامه به خوبی اجرایی شد و ما تیم‌های تخصصی را از جمله در حوزه اطفال و زنان به شهر قهاوند اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه چون روستاهای اطراف قهاوند کم برخوردارهستند آنجا سیستم ارجاع اجرا می‌شد، افزود: تقریباً در هر دوره پنج تیم تخصصی و عمومی کار ویزیت را انجام می‌دادند و اگر نیاز بود بیماران به مرکز استان نیز ارجاع می‌شدند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: از ابتدای امسال 150 تیم تخصصی و عمومی به مناطق محروم و کم برخورداری که دسترسی آنها به پزشک و مراکز درمانی محدود است، اعزام شدند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان