آخرین اخبار

5. بهمن 1395 - 15:22   |   کد مطلب: 26375
عکس یادگاری نماینده رشت با «نایجل شورت» شطرنج باز انگلیسی که مواضع ضد حجاب و ضد ایرانی اش بر همگان روشن است، دردسر ساز شد.

به گزارش رودآور به نقل از «دیارباران»، نایجل شورت شطرنج باز انگلیسی که مواضعضد حجاب و ضد ایرانی اش برای همگان روشن است در حالی پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج خزر  حضور یافت که اعتراضات گسترده ای در پی داشت.

این در حالی است که اکنون هر کدام از مقامات استانی زیر بار دعوت این شطرنج باز انگلیسی نمی روند.

در جدیدترین اقدام دفتر نماینده رشت در اطلاعیه ای دیدار و ملاقات جعفرزاده با نایجل شورت را تکذیب و دروغین خوانده است.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: "دیدار و ملاقات دارای تعریف مشخص می باشد که تحت هیچ عنوان هیچگونه «نشست» یا «ملاقاتی» اعم از خصوصی یا حتی چند نفره بین این قهرمان دعوت شده از سوی جمهوری اسلامی ایران و نماینده رشت برگزار نشد."

در این بیانیه همچنین با بیان اینکه حضور در مراسم افتتاحیه حداقل کاری است که یک مقام مسئول از جمله نماینده مجلس انجام می دهد، آمده "اگر فرد یا افرادی اظهاراتی داشته باشند که بر علیه نظام مقدس اسلامی باشد و مستوجب ممنوع الورودی یا ممنوع الخروجی باشند. مطابق قوانین جاریه، مرجع قانونی آن مشخص می باشد."

شاید اگر دل به گمان و ظنّ مدیریت محترم دفتر نماینده رشت ببندیم این «دیدار» نامش «دیدار» نباشد که البته ما هم مدعی برگزاری «دیدار» و «نشست» نماینده رشت با این شطرنج باز معلوم العقیده نیستیم اما نمی توان منکر عکس یادگاری جناب نماینده با شطرنج باز معلوم العقیده انگلیسی شد؛ می شود؟!

هرچند که در جایی دیگر از این بیانیه آمده است: «اگر هم به فرض نشستی در جهت توسعه این ورزش صورت می پذیرفت هیچگونه اشکالی بر آن وارد نیست».

 

 نظراتی که نایجل شورت در توئیتر شخصی خود منتشر کرد:

۱ – میزبانی مسابقات قهرمانی جهان زنان در سال ۲۰۱۷ به ایران داده شد. زنان مجبورند در ایران حجاب اسلامی داشته باشند که این مساله مسخره کردن آیین‌نامه‌ فیده درباره ممنوعیت تبعیض جنسیتی و مذهبی است.

۲- با وجود اعتراض گسترده جهانیان و محکومیت اعطای میزبانی به ایران، فیده قرارداد مسابقات را با ایران امضا کرد.

۳- نگرش مسئولان حکومتی در ایران نسبت به حجاب همانند نگرش آلمانی ها به دیوار برلین است. آنها معتقدند اگر کوچکترین آزادی داده شود کل عمارت پوسیده و فاسدشان فرو می ریزد.

۴- همه بازیکنان باید به زور و برخلاف خواست شان حجاب داشته باشند. بله همه بازیکنان.

۵- شبح حجاب در راه است. بازیکنان باید مانند پیاده شطرنج قربانی شوند تا اهداف اقتصادی رئیس فیده تامین شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان