آخرین اخبار

5. بهمن 1395 - 21:00   |   کد مطلب: 26384
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:
50 درصد سرطان‌ها قابل درمان هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه 50 درصد سرطان‌ها قابل درمان هستند، گفت: رژیم غذایی مناسب، استفاده از سبزیجات و میوه‌ها، تحرک و ورزش از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اسماعیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 50 درصد سرطان‌ها بعد از وقوع نیز قابل درمان هستند، اظهار داشت: سالانه بیش از 600 میلیارد ریال هزینه گردش مالی برای مصرف سموم در باغات کشاورزی رفسنجان است.

وی عنوان کرد: از عوامل بروز سرطان این است که کشاورزان مسائلی ایمنی قبل از سمپاشی را شامل ماسک زدن، دستکش پوشیدن و دیگر وسایل محافظتی را رعایت نمی‌کنند و برخی نمی‌دانند که چه نوع سمی را در چه فصلی به درختان بپاشند، بنابراین مصرف بی‌رویه از سموم کشاورزی در باغات موجب بروز بیماری‌ها و تأثیر در دستگاه گوارش انسان‌ها می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: کشاورزان و کارگران سمپاشی باید در این رابطه آموزش ببینند و سموم استاندارد در بازار استفاده شود.

وی بیان داشت: در دنیا از هر 100 هزار نفر، 600 مورد به سرطان مبتلا می‌شوند و در ایران نیز از هر 100 هزار نفر 140 مورد ابتلا به سرطان داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه در شیب افزایش ابتلا به سرطان قرار داریم، ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت ایران جوان است، هنوز وقوع سرطان را کمتر از کشورهای دیگر شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: مصرف سیگار در ابتلا به 13 نوع سرطان تأثیر دارد، 80 درصد هزینه‌های درمان سرطان‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

اسماعیلی بیان کرد: هزینه‌های درمان سرطان هنگفت است و موجب بلاتکلیفی خانواده و جامعه می‌شود، پس بهتر است پیش از ابتلا به سرطان خودمراقبتی‌های لازم را از جمله رعایت نکات بهداشتی، عدم مصرف غذاهای فست فودی، عدم مصرف سیگار و مواد دخانی، مصرف سبزیجات و میوه‌ها و انجام ورزش انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: به منظور افزایش طول عمر بیماران سرطانی مراکز درمان سرپایی در کشور در حال راه‌اندازی است که در رفسنجان نیز ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان