آخرین اخبار

15. بهمن 1395 - 8:08   |   کد مطلب: 26571
بانوی تهرانی 25 سال است با پرستاری از افرادی که از جامعه و خانواده طرد شده اند و تنها پناهگاهشان آن ها هستند، خود را فرد خرسندی می داند و تأکید دارد که با محبت کردن به بیماران اعصاب و روان خودش به آرامش خاص و وصف نکردنی می رسد.

به گزارش خبرنگار رودآور، امروز، روز میلاد حضرت زینب کبری(س) است، روزی است که به پاس فداکاری های آن بانوی بزرگوار اسلام به نام روز پرستار نام گذاری شده است.

و پرستاران این مرز و بوم با تأسی از اخلاق، منش، روحیه ایثارگری و لطافت حضرت زینب(ی) از جان و دل در راستای نجات جان انسان ها گام می بردارند.

در این میان هستند پرستارانی که شاید کمتر نامی از آن ها به میان آمده است، پرستاران بیمارستان روانپزشکی، آنان که سال های سال از عمر خود را با افرادی می گذارند که شاید گفت به دلیل شرایط جسمی و روحیشان جامعه آنان را طرد کرده اند.

و امروز به همین مناسبت به گفت و گو با «معصومه ملکه» پرستار بیمارستان روانپزشکی تهران می پردازیم.

او که متأهل و صاحب یک فرزند پسر است، از 25 سال فعالیت در این بیمارستان با عشق و علاقه حرف می زند و می گوید: من تا به این سال که کار کردم تمام لحظه لحظه هایش بهترین خاطرات زندگی ام بوده و هیچ گاه این خاطرات را فراموش نمی کنم   لحظه به لحظه کارم خاطرات شیرین زندگی من هست و اما تلخ ترین مسئله ای که هنوز رخ نداده و از آن نگرانم لحظه بازنشسته شدنم است، چرا که عاشقانه دوست دارم برای جامعه مفید باشم.

ملکه جملات شیرینی می گوید که شاید برای برخی تعجب آور باشد و ادامه می دهد: من عاشق بیماران اعصاب و روان هستم که کار کردن در کنار آن ها برای من لذت بخش است، چرا که معتقدم کسی که شغلش را دوست داشته باشد، به هیچ عنوان معنی سختی را نمی داند و من در تمام این سال ها با تمام وجودم عاشقانه کار کردم.

پرستار نمونه بیمارستان شیراز و تهران از اینکه از کسانی پرستاری می کند که از جامعه و خانواده طرد شده اند و تنها پناهگاهشان آن ها هستند خرسند است و تأکید دارد که با محبت کردن به آنان، خودش  به آرامش خاص و وصف نکردنی می رسد.

ملکه عنوان می کند: امیدوارم کسانی که تازه وارد این شغل و این راه پر از مسئولیت می شوند دلسوزانه و متعهدانه عمل کنند که هیچ چیزی در این راه بهتر از این نیست.

او همکاران خود را هم فراموش نکرده است و برای آنان آروزی موفقیت و تندرستی دارد.

ملکه گاهی اوقات نوبت شب هم به می رسد و باید شب ها به فعالیت خود ادامه دهد در این باره نیز می گوید: کار کردن برای یک پرستار چه روز باشد و چه شب، هیچ تفاوتی ندارد و ازاینکه به هم وطن های خودش کمک می کند همین برایش لذت بخش است.

او از مسئولان انتظار دارد که بیش از پیش به سخنان بزرگان توجه داشته باشند و ادامه می دهد: در نگاه امام راحل(ره) شغل پرستاری عبادت است و پرستاری را یک کار مشکل می دانستند و رهبر معظم انقلاب هم در بررسی مشکلات این رشته تأکید فرمودند بی اعتنایی به پرستاری بی اعتنایی به سلامت جامعه است.

این پرستار نمونه می گوید: مسئولان اگر این دو فرموده را سر لوحه خود قرار دهند تمامی مشکلات مرتفع می شود.

ملکه همچنین گفت: واقعیت شغل پرستاری همین هست که نگاه می کنید یک پرستار که حال و روز یک بیمار را پایش می کند و بعد از درمان آن بیمار نتیجه کارش را می بیند، این احساس به او دست می دهد که گویی فرزند بیمارش بهبود یافته است.

او تأکید کرد: من با تمام وجود این شغل را دوست داشتم و دارم که اگر در پرستاری تعهد و دوست داشتن وجود نداشته باشیم هیچ گاه نمی توانیم موفق باشیم.

ملکه با صدای آرام، حرف به حرف، جمله به جمله در آخر تعریفی از پرستاری عنوان می کند که برای خوانندگان عزیز رودآور در خور توجه خواهد بود.

واژه زیبای پرستار یعنی

پ...پیمان خون بستن برای مهر و ایثار

ر...رفتن به سوی خدمت خلق

س...سر بلند و ساده  زیست و سختکوش

ت...تکمیل کننده کار طبیبان

ا...الگوی او مظهر تقوا زینب کبرا

ر....راضی و خوشنود از رحمت  خدا

پرستاری یعنی ابری که بی هیچ انتظاری می بارد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان