آخرین اخبار

18. بهمن 1395 - 20:40   |   کد مطلب: 26642
عضو سابق هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه برخي دولتمردان مي‌گويند روحاني رئيس جمهور دوره بعدي است در حالي كه مردم تصمیم نهایی را مي‌گيرند، گفت: اگر یک بار چنین پیش‌بینی‌هایی در گذشته تکرار شده بود، 60 بار نظام به تقلب متهم می‌شد اما اکنون تا می‌گوییم انتخابات، می‌گویند آقای روحانی؛ مگر رأی مردم در جیب شماست؟!

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت دهه فجر در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد، مهرداد بذرپاش، عضو سابق هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران حضور داشت که پس از صحبت‌های او جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان برگزار شد.

نماینده انجمن معتدل دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان نخستین دانشجو، به ایراد سخنانی که بیشتر بیانیه‌ای پر از توهین می‌گنجید تا سئوال؛ خطاب به بذرپاش اظهار کرد: امروز کسانی که در ایجاد انقلاب سال 57 هیچ نقشی نداشتند چطور می‌توانند در برابر ما صحبت کنند!

بذرپاش در پاسخ به این دانشجو گفت: شما سوال نکردید، بلکه بیانیه‌ای سراسر توهین را خواندید و رفتید، شما چهار سال است که به ما توهین می‌کنید، شما از ابتدای بیانیه خود 11 توهین کردید!

وی خطاب به این دانشجوی معترض که نمی‌گذاشت بذرپاش پاسخ او را بدهد، گفت: شما که از آزادی بیان حرف زدید پس بایستید پاسخ ما را هم بشنوید! بزرگتر شما نیز به ما گفت بی‌شناسنامه، بی‌سواد، بی‌تخصص، بی‌تعهد و کاسب تحریم!! هر چند ما ادعایی نداریم و به این صحبت‌ها عادت کرده‌ایم!

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روی حرف ما اکنون با آنهایی است که 37 سال کلاً به هر دلیلی یا در مجلس و یا در دولت بودند، به طوری که خانه‌هایشان مصادره‌ای بود و بچه‌هایشان نیز در خارج تجارت می‌کنند و الان چنان پشت تریبون ژست اپوزیسیون می‌گیرند که نگو!

وی خاطرنشان کرد: اگر ما کاسب تحریم هستیم، آقای روحانی، آقای فریدون و دوربین صدا و سیما بیاید تصویر خانه‌های آنها را بگیرد و تصویر خانه‌های ما را نیز بگیرد، سرقت‌ها را اعلام کنند که چه کسی کاسب تحریم است؟!

بذرپاش با اشار به بخشی از بیانیه این نماینده معترض تشکل معتدل دانشگاه و جمله‌ای از امام راحل مبنی بر اینکه «میزان رأی ملت است» به برخی جریانات انتخابات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ما که به این جمله تمکین کردیم، این تمکین را ندیدید که به 250 هزار رأی شما نیز سر خم کردیم!

وی با اشاره به فتنه سال 88 با بیان اینکه رفقای شما در آن سال فتنه‌ها آفریدند، سطل‌های زباله را آتش زدند و به این وسایل هم رحم نکردند، گفت: چطور هرگاه رأی مردم به نفع شما باشد، رأی مردم میزان است و هرگاه آرا علیه شما باشد، میزان نیست!؟

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با خطاب به بیانیه این نماینده تصریح کرد: ما کجا به خیابان ریختیم و شلوغ کردیم، ما هر وقت رأی نیاوردیم کجا به خیابان آمدیم، بله ما فتنه‌گر نبودیم و نیستیم و به رأی مردم تمکین می‌کنیم، حتی اگر 250 هزار رأی بالاتر باشد.

وی در خصوص سخنان این نماینده معترض که او را «بی‌تخصص، بی‌تعهد و کاسب تحریم» خواند و بعد گفت چگونه وقتی یک جوان 25 ساله بودید، در دولت گذشته مدیرعامل سایپا شدید؟ افزود: جسارت نباشد اما در اوایل انقلاب ما وزیر 25 ساله داشتیم، من به آقای روحانی نیز عرض کردم که من به دولت شما نمی‌آیم و شما هم از بنده در دولت استفاده نمی‌کنید، اما شما هم از جوانان استفاده کنید.

*از اول انقلاب نعمت‌زاده وزیر بود، الان هم هست، مگر این جوانان چه کم دارند که نباید کشور را اداره کنند؟

بذرپاش ادامه داد: از اول انقلاب آقای نعمت‌زاده وزیر بود، اواسط انقلاب وزیر بود و اکنون نیز وزیر است، مگر این جوانان چه کم دارند که نباید در اداره اجرایی کشور باشند، این در حالی است که همه آنها می‌توانند وزیر باشند.

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کشور باید به دست جوانان و جریان نواندیش متخصص بیفتد، افزود: جریان دانشجویی این مطالبه را از مسوولان درخواست کند.

وی خطاب به ادعای این دانشجو مبنی بر اینکه کار غیر دینی در دولت قبل انجام شده است، گفت: اگر سندی مبنی بر این دارید که بنده کار غیر دینی کردم ارائه کنید تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال نماینده انجمن اسلامی دانشجویان در خصوص فاصله ادبیات جریان اصولگرایی و ادبیات قاطبه مردم را زیاد می‌دانید، یا خیر و جریانات همسوی شما چه اقداماتی برای نزدیک کردن این فاصله داشتند، اظهار کرد: بنده به شخصه خیلی این تقسیم‌بندی‌ها را قبول ندارم، و تا اصلاع ثانوی نیز در این خصوص اظهارنظری نخواهم داشت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بنده به تقسیم‌بندی جریان آرمان‌گرای واقع‌بین و جریان منفعت‌گرا قائل هستم، افزود: جریان دانشجویی باید خود پیشتاز تولید ادبیات باشد نه اینکه تکرار ادبیاتی که در بیرون است و دائم تکرار و یا خوانده می‌شود.

وی ادبیات‌سازی را یکی از ویژگی‌های جریان دانشجویی در طول تاریخ به ویژه قبل از انقلاب بوده است، گفت: سیاسیون نیز حرکت دانشجویی را مبنا قرار دادند و استفاده کردند.

بذرپاش با تأکید بر اینکه ملت ایران در طول انقلاب آرمان‌گرا بوده و انقلاب رنگ و بوی دینی به آرمان‌های مردم بخشید، گفت: یکی از دلایل این اتفاق این بود که آرمانی فکر کرده و آرمانی عمل می‌کردند.

وی یکی از ویژگی‌های آرمانی بودن را راضی نبودن به وضع موجود و تحول دانست و افزود: در ابتدای انقلاب هم فقط نخبه‌ها وارد انقلاب نشدند، بلکه همه اقشار وارد شده و حرف‌های خود را زدند.

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس در خصوص شکل‌گیری جبهه مردمی انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه بنده جزو هیچ حزبی نبوده و نخواهم بود، افزود: این احزاب موجود با این فشارها خیلی حزب جوشنده‌ای نیستند؛ اگر حزبی این گونه باشد می‌روم و خادمی آنها را نیز می‌کنم.

وی اضافه کرد: جبهه مردمی انقلاب اسلامی نیز برای انسجام دادن به جریانات سیاسی است که امیدواریم در کارشان موفق باشند اما از هر ادبیاتی که باعث وحدت انقلاب باشد، حمایت می‌کنم.

بذرپاش در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر ابهام مدرک دکترایش اظهار کرد: بنده مدرک لیسانس را در دانشگاه شریف، فوق لیسانس و دکترا را هم در دانشگاه علامه گرفتم و اسناد مراحل تحصیل، آزمون و مصاحبه برای فوق لیسانس و دکترا نیز موجود است.

*حتماً بورسیه من از جنس بورسیه حسین فریدون نبود!

وی با بیان اینکه دولت از هر مدلی برای بورسیه استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: حتماً بورسیه من از جنس بورسیه حسین فریدون نبود!

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دو مرحله نخست تحصیلی بنده در دوره اصلاحات و دکترای بنده در دولت آقای روحانی بود، ادامه داد: من از برخی از این‌هایی که به من اتهام زدند، شکایت کردم که در دادگاه هم محکوم شدند، و وقتی بنده سوال کردم شما چگونه چنین اتهامی می‌زنید، گفتند که ما شنیدیم که در یک محفلی گفته شده مدرک شما جعلی است.

وی در پاسخ به این سئوال که در دوران مدیریت شما در شرکت سایپا چگونه شعار «ما می‌توانیم» تحقق یافت، افزود: بنده در 22 سالگی مدرک لیسانس گرفتم و بعد از 9 سال مدیرعامل سایپا شدم و رانتی در کار نبود زیرا من با احمدی‌نژاد هیچ نسبتی نداشتم اما رانت برای پسر فلان آقاست که حتی زندان هم بخواهد برود، 6 ماه، 6 ماه مرخصی می‌رود.

بذرپاش با بیان اینکه رانت من دعای پدر و مادرم بود، افزود: یک سال و نیم بیشتر نداشتم که پدرم در عملیات بیت‌المقدس پدرم شهید شد، همین دعای والدین اصلی‌ترین راه من است.

وی گفت: اگر منظور از رانت آقای احمدی‌نژاد است باید بگویم، زمانی که احمدی‌نژاد شهردار شد و از بنده دعوت به همکاری کرد، من حتی یکبار ایشان را ندیده بودم، رانت زمانی است که پدر و مادرت کاره‌ای باشد و من در 16 نسل پدر و مادری‌ام یک مدیرکل پیدا نمی‌شود

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس در ادامه با بیان اینکه زمانی که بنده مدیرعامل سایپا شدم، 53 سال از عمر این شرکت می‌گذشت، افزود: یک شرکت خودروساز باید یک پلت‌فرم اختصاصی داشته و برند داشته باشد و اگر غیر از این باشد، تحت لیسانس است که باید پول برند دهد.

وی بیان کرد: 10 سال قبل از اینکه بنده مدیرعامل باشم، شرکت ایران خودرو، سمند را به عنوان نخستین تولید داخلی ساخت در حالی که شرکت سایپا خودروهای پراید، نیسان و زانتیا را تحت لیسانس تولید می‌کرد.

بذرپاش یادآور شد: نخستین کار ما در شرکت سایپا این بود که با استفاده از چند جوان متخصص و با قیمت نصف سمند، خودروی تیبا را طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه در زمان بنده قیمت پراید تغییر نکرد و 870 میلیارد تومان سودآوری داشتیم، در پاسخ به سوال دانشجویی که با صدای بلند گفت، «پراید شما کشته می‌دهد» افزود: پراید را در ابتدا آقای نعمت‌زاده وزیر وقت دولت آورد، سپس آقای جهانگیری وزیر صنایع وقت ادامه داد و اکنون آقای روحانی هم آن را ادامه می‌دهد.

*من پراید را نیاوردم اما اشتباهم این بود آن را از مدار تولید خارج نکردم

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه بنده که پراید را نیاوردم، تصریح کرد: یکی از اشتباهات بنده این بود که در یک سال و نیم خدمتم در این شرکت پراید را از مدار تولید خارج نکردم.

وی با بیان همیشه ایران خودرو بالاتر تیراژ بالایی در تولید داشت، افزود: تنها سال 87 بود که سایپا به لحاظ تولید رکود زد و بیشتر از ایران خودرو بود و این میزان تولید و رکورد دیگر تکرار نشد.

بذرپاش با اشاره به اینکه اکنون قیمت پراید نزدیک به سه برابر شده است، افزود: امروز حساب‌های شرکت با منفی 400 تا 500 میلیارد تومان زیان بسته می‌شود و اکنون صنعت خودرو خراب است و باید بیشتر کار شود.

وی در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص انتخابات گفت: انتخابات است دیگر! هرچند دولتمردان گفته‌اند، روحانی مجدد انتخاب می‌شود، نمی‌دانم خبری دارند، علم غیب دارند!؟

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه مردم در انتخابات تصمیم نهایی را خواهند گرفت، گفت: اگر یک بار چنین پیش‌بینی‌هایی در گذشته تکرار شده بود، 60 بار نظام به تقلب متهم می‌شد اما اکنون تا می‌گوییم انتخابات، می‌گویند آقای روحانی که هست! مگر رأی مردم در جیب شماست؟!

*نمی‌دانم مدیریت متعالی شما را کجای دلم بگذارم؟

وی تصریح کرد: اگر ملت مجدد آقای روحانی را انتخاب کردند همه ما کمک می‌کنیم و باید هم کمک کنیم، ملت اگر انتخاب نکردند، خداوکیلی خیابان نریزید، چون مردم انتخاب کرده‌اند.

بذرپاش در ادامه در پاسخ به دانشجویی که مدیریت احمدی‌نژاد را در دولت گذشته اسفناک عنوان کرد، افزود: من نمی‌دانم مدیریت متعالی شما را کجای دلم بگذارم؟ نرخ رشد منفی 6 درصد را به مثبت 6 رسانده‌اید، کشورهای اسکاندیناوی هم ادعای رشد مثبت 12 را هم ندارند که شما دارید!

وی با بیان اینکه در این دولت نقدینگی یک‌هزار و 120 هزار میلیارد تومان و نزدیک به سه برابر شده است، گفت: به گفته بانک مرکزی رکودی که الان است در 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است، موضوع دیگر اینکه حداقل اگر به روحانی وفادار هستید، دستبند سبز نبندید، بلکه بنفش ببندید، اگر وفادارید!

*نعمت‌زاده طرح شبنم را کنار گذاشت روز به روز قاچاق زیاد شد

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: قاچاق کالا به خاطر اجرا نکردن طرح شبنم ایران کد بود که وزیر محبوب شما نعمت‌زاده طرح را کنار گذاشت و روز به روز قاچاق کالا رو به افزایش است.

وی با اشاره به تصویب طرح مبارزه با قاچاق ارز و کالا در مجلس، اظهار کرد: آقایان وزرا آخوندی و نعمت‌زاده، در خصوص قانون رسمی مصوب مجلس شورای اسلامی گفتند برخی از بندهای این قانون را قبول نداریم و آن را اجرا نکردند.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رفتار جبهه اصلاحات، گفت: وقتی مرحوم هاشمی در مجلس ششم کاندیدای مجلس شد و سی‌ام شد، یکی از همین اصلاحاتی‌ها مطلبی نوشت به عنوان عالیجناب سرخ‌پوش و هر چه دلش خواست به آقای هاشمی گفت طوری که او انصراف داد.

وی در ادامه بر تبیین و تحلیل دانشجویان از وضعیت موجود تأکید کرد و گفت: من خاک پای شماها هستم و انتظار دارم شما در جایگاه دانشجو به خوبی شرایط را تحلیل کنید.

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا در زمان انجام مذاکرات هسته‌ای در دولت قبل این میزان انتقادات وجود نداشت و جلیلی فقط در مذاکرات بیانیه می‌خواند؛ گفت: در مذاکرات این «معجزه قرن» که رو شده به نام برجام!!، همین اواخر 11 بار نقض شده است؛ پس بیانیه خواندن به دیکته نوشتن توسط آمریکا شرف دارد.

*وطن‌دوستی در آسمان بارانی لندن رقم نمی‌خورد

وی با بیان اینکه دکتر جلیلی آنقدر شجاعت داشت که در جنگ برای مردم پای خود را از دست داد، گفت: ادعای وطن‌دوستی را کسی می‌کند که هر وقت کشورش نیاز به کمک داشت کف فکه و شلمچه باشد و برای تحصیل در آمریکا بورس نشود.

بذرپاش با بیان اینکه اکنون وطن‌دوستی در آسمان بارانی لندن رقم نمی‌خورد، بلکه در سوریه و یمن رقم می‌خورد، افزود: قهرمان ما حاج قاسم سلیمانی می‌شود اما قهرمان شما اکبر گنجی است.

وی گفت: یکی از این آقایانی که ادعای وطن‌دوستی می‌کرد، فرزندش برای سربازی کرمانشاه بود دنبال این بود محل خدمت فرزندش تغییر کند، چون می‌گفت به خاطر آن جا به خاطر نزدیکی به مقر داعش خطرناک است این درحالی است که اکنون مدافعان حرم در صف اول میدان مبارزه هستند و به جای ادعای وطن‌دوستی، عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان