آخرین اخبار

20. بهمن 1395 - 19:00   |   کد مطلب: 26677
ششمين پاسداشت ادبیات جهاد و پایداری در همدان با رونمايي از چهار كتاب حوزه دفاع مقدس استان كه مورد تقريظ رهبري قرار گرفته بود، برگزار شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، امروز در همایش ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و پایداری و رونمایی از تقریظ رهبری از چهار کتاب حوزه دفاع مقدس از دو نویسنده همدانی بهناز ضرابی‌زاده و حمید حسام برگزار شد.

مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله قرآن مجید آغاز شد، بعد از مجید یراق‌بافان به عنوان مجری برنامه، بر روی سن حاضر شد و صحبت‌های خود را با توضیحی در مورد چهار کتاب تقریظ شده از سوی رهبری آغاز کرد.

در این مراسم دو بار کلیپی از سخنان رهبری و سفر ایشان به همدان پخش شد که در این هنگام ابراز احساسات حاضران جالب توجه بود.

اولین رونمایی تقریظ‌های انجام شده مربوط به کتاب «دختر شینا» روایت خاطرات همسر شهید ستارابراهیمی بود که پس از رونمایی از آن؛ دختر شهید ستارابراهیمی در سخنانی گفت: حضرت آقا با این تقریظ بر ما منت گذاشتند و روح پدر و مادرم از این اقدام شادمان است.

حسینیه امام مملو از جمعیت بود و بسیاری از افراد حاضر به صورت ایستاده برنامه را دنبال می کردند.
 در جایگاه خبرنگاران نیز به علت محدودیت فضا، برخی از خبرنگاران ایستاده و یا نشسته بر زمین پوشش اخبار را انجام می‌‌دادند.

در رونمایی از تقریظ «وقتی مهتاب گم شد»، علی خوش‌لفظ که خاطرات او توسط حمید حسام در این کتاب عنوان شده بود، بر روی سن حاضر شد؛ مجری برنامه به پاس ایثار و شجاعت این جانباز بر دست او بوسه زد، یراق‌بافان او را در آغوش گرفت و بعد از بوسه بر صورت این جانباز که قبلاً بوسه رهبری بر روی آن نشسته بود، این کار را یک افتخار دانست و گفت: هستند کسانی که چیزی در راه انقلاب ندادند اما از انقلاب طلبکار هستند و برخی با وجود جانبازی خود را مدیون و بدهکار انقلاب می‌دادند و همین جمله کافیست.فرزند شهید سردار همدانی از دیگر مهمانان این مراسم بود که خاطرات این شهید در این کتاب‌ها باعث شد بارها یادی از شهید همدانی شود.

در ادامه مجری برنامه از مادر سردار حسام نویسنده کتاب و خانواده جانباز علی خوش‌لفظ دعوت به حضور در جمع کرد، بعد از سردار حسام و علی خوش لفظ قدردانی شد و حضار به پاس احترام و قدردانی به پای آنها بلند شدند.این جانباز دفاع مقدس هم به خاطره‌ای از دیدار خود با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: در دیدار با حضرت آقا به ایشان عرض کردم من لایق چنین محبتی نیستم و باید همرزمان و دیگر دوستانم چنین دیداری نصیبشان می‌شد که آقا فرمودند، سلام مرا به همرزمان و مردم همدان هم برسانید.

رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «گلستان یازدهم» هم با حضور بهناز ضرابی زاده و مسوولان رونمایی شد،
  کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به قلم سردار حسام، آخرین کتابی بود که مقام معظم رهبری پس از مطالعه بر روی آن تقریظ داشتند و امروز رونمایی شد.

سردار سلگی که خاطراتش در این کتاب درج شده بود، در این مراسم گفت: ما یک گذشته داریم که پرافتخار بوده و باعث عظمت اسلام و نظام شده است و یک آینده داریم که در حرکت هستیم اما میزان حال فعلی است.

آخرین بخش برنامه گرفتن عکس یادگاری مهمانان، خانواده‌های شهدا و مسوولان با دو نویسنده این چهار کتاب بود تا این مراسم باشکوه به کار خود پایان دهد.وی تصریح کرد: باید به منویات رهبری توجه کنیم؛ دشمن‌شناس باشیم، به مسائل روز آگاهی داشته باشیم و از منویات رهبری استفاده کنیم.

در حاشیه این مراسم غرفه نمایشگاهی از سوی اداره اسناد و کتابخانه‌های غرب کشور برپا شده بود، همچنین چهار کتاب «دختر شینا»، «گلستان یازدهم»، «وقتی مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمی‌میرد» نیز در قالب یک نمایشگاه با تخفیف به فروش می‌رسید.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان