آخرین اخبار

26. بهمن 1395 - 17:11   |   کد مطلب: 26801
مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان همدان از اعلام فراخوان طرح و فیلم‌نامه‌ مستند در حوزه هنری همدان خبر داد و گفت: به دنبال برگزاری کارگاه تخصصی صدابرداری هستیم.

به گزارش رودآور؛ داوود عبدالملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از فراخوان طرح و فیلم‌نامه‌ مستند در حوزه هنری همدان خبر داد و اظهار کرد: فیلم مستند، بیان واقعی مسائل یک منطقه‌ جغرافیایی است که قوم‌نگاری در آن دیده می‌شود و به دلیل ضعف استان در تولید فیلم‌های مستند، برآن شدیم تا از ساخت فیلم‌های مستند در استان حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند تا 10 اسفندماه طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های خود را برای تصویب در شورای فیلم‌نامه به واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان همدان تحویل دهند که در همین راستا طرح و یا فیلم‌نامه‌های تصویب‌ شده از حمایت مالی و تجهیزاتی برای ساخت برخوردار خواهند شد.

مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه این فراخوان استانی است، گفت: اگر خود ارائه‌دهنده طرح؛ کارگردان هم باشد، با توجه به تجربه کاری اقدام خواهد کرد اما در غیر این صورت ما طرح و فیلم‌نامه مورد قبول را طبق توافقنامه برای ساخت فیلم مستند، به یک کارگردان خواهیم سپرد.

*ضعف فیلم‌سازی در همدان

وی با اشاره به فعالیت واحد فیلم‌سازی در حوزه هنری افزود: قرار بر این است تمرکز برای ساخت فیلم مستند صرف شود، زیرا اکنون افرادی که فیلم کار می‌کنند، تجربه لازم را نداشته و ضعف فیلم‌سازی وجود دارد که می‌توانند با ساخت فیلم مستند، تجربه لازم برای ساخت فیلم داستانی را پیدا کنند.

عبدالملکی با تأکید بر اینکه حوزه هنری به دنبال حمایت ویژه از فیلم‌سازان مستند است، بیان کرد: با توجه به اینکه فیلم‌سازی مستند در استان همدان هم اندک و هم ضعیف است، بر این اساس با این فراخوان به دنبال شناسایی افراد خلاق و شناسایی توانمندی‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در واحد فیلمسازی حوزه هنری در دو حوزه کار انجام می‌شود، گفت: یکی آموزش فیلم‌سازی است که کارگاه‌های مختلف فیلم‌سازی برگزار می‌شود و اکنون یک دوره یکساله فیلم‌نامه‌نویسی در حال برگزاری است.

مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری همدان با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند در این کارگاه ثبت‌نام کرده و شرکت کنند، گفت: افرادی که در این دوره شرکت کنند، فیلم‌نامه آنها در حد فیلمنامه باقی نمی‌ماند و فیلم آنها نیز ساخته می‌شود.

*مستندسازی در استان همدان ضعیف است

وی در ادامه با بیان اینکه درصدد هستیم اسفندماه کارگاه تخصصی صدابرداری را برگزار کنیم، افزود: امیدواریم بتوانیم در استان همدان چند صدابردار حرفه‌ای داشته باشیم تا هنگام ساخت فیلم مجبور به دعوت عوامل فنی از خارج استان نباشیم.

عبدالملکی با بیان اینکه در بخش تولیدات ساخت پویانمایی، فیلم کوتاه داستانی، فیلم‌های تجربی و فیلم‌های مستند در دستور کار است، گفت: مستندسازی در استان ضعیف است و بخش انیمیشن که گفته می‌شود در استان وضعیت مطلوبی دارد نیز در جشنواره‌های مختلف ملی حضور کمرنگی داشته است.

وی اضافه کرد: در فیلم‌های داستانی نیز برخی از فعالان این عرصه قواعد و دستور زبان را در حد حرفه‌ای نمی‌شناسند که به نظر می‌رسد با ساخت فیلم مستند این شناخت کسب می‌شود زیرا در دانشگاه‌ها نیز دانشجویان را قبل از ساخت فیلم‌های داستانی، وادار به ساخت فیلم مستند می‌کنند.

 انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان