آخرین اخبار

30. بهمن 1395 - 21:38   |   کد مطلب: 26876
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از سفر معصومه ابتکار به استان همدان و رونمایی از کتاب نفیس محیط زیست همدان با عنوان «ترنم حیات» در نمایشگاه بین المللی محیط زیست خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از  مهر، محمدرضا محمدی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران افزود: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور دوشنبه ۲ اسفند ماه به این استان سفر می‌کند.

وی به برنامه‌های ابتکار در استان همدان اشاره کرد و افزود: بازدید از نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی مزرعه احیایی، شرکت در نخستین همایش شهر سبز پایدار، حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی، دیدار با مسئولان قضائی مرتبط با محیط زیست، شرکت در شورای اداری و سفر به شهرستان ملایر از جمله برنامه‌های سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان است.

محمدی در ادامه از برپایی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست ۶تا ۹ اسفند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان تهران خبر داد و گفت: محیط زیست استان همدان نیز با همراهی ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی در ۱۴ غرفه به متراژ ۲۵۰ متر مربع دستاوردهای خود را حوزه عرضه تولیدات و خدمات محیط زیستی و تلاقی آن با صنعت در معرض دید قرار می‌دهد.

کتاب محیط زیست در نمایشگاه بین‌المللی رونمایی خواهد شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان از رونمایی کتاب محیط زیست در نمایشگاه بین‌المللی خبر داد و گفت: این کتاب با عنوان «ترنم حیات» به معرفی مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع این استان می‌پردازد.

محمدی در ادامه درباره حضور گرگ و یا سایر وحوش در حاشیه شهر همدان گفت: این اتفاق یک امر طبیعی در فصل زمستان است که برخی وحوش برای تغذیه به حاشیه شهر وارد می‌شوند، اما شهروندان در صورت مواجهه با این حیوانات فورا مراتب را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به اداره کل اطلاع دهند.

وی ادامه داد: ۵ اکیپ در زمینه فوریت‌های زیست محیطی فعال هستند که در صورت تماس شهروندان با این سامانه فورا در محل حاضر شده و حیوان را به محیط اصلی خود هدایت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بحران آب و مدیریت پسماند را از مهم‌ترین چالش‌های محیط زیستی استان همدان برشمرد و گفت: برخورد با چاه‌های غیر مجاز و تجهیز مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار از جمله اقدامات در برابر بحران آب بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه پسماندهای ویژه نیز مکان‌یابی لازم انجام شده و در حال پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

نصب کنتور هوشمند برچاه های اطراف تالاب آق‌گل

محمدی درباره تالاب آق‌گل نیز گفت: طی یک سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه احیای تالاب انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به نصب کنتور هوشمند برچاه های اطراف تالاب و موظف شدن شرکت آب و فاضلاب استان به لایه روبی تالاب اشاره کرد.

وی گفت: همچنین با استفاده از مراجع حقوقی از برداشت مستقیم آب تالاب جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل تالاب آق گل ریشه در یکی دو دهه اخیر دارد و برای رفع مشکل آن نیازمند زمان هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خاطرنشان کرد: طی سال جاری موردی از تلفات ناشی از آنفلوآنزای پرندگان و همچنین مرگ ومیر بر اثر سرمای شدید و بارش برف گزارش نشده است.

وی درباره واحدهای آلاینده محیط زیست نیز گفت: از ۲۵۰ واحد صنعتی که اداره کل حفاظت محیط زیست آنها را پایش می‌کند، ۳۰ واحد صنعتی آلاینده محیط زیست هستند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان