آخرین اخبار

1. اسفند 1395 - 11:30   |   کد مطلب: 26885
فرودگاه مشهد در ۲ روز اخیر نمایی از مظلومیت مردم و بی تابی مسافران برای رسیدن به سراسر کشور بوده و کسی هم پاسخگوی مشکلات ایجاد شده نیست تا شاید مردم فراموش کنند.

به گزارش رودآور به نقل از پرستوها، 29 بهمن‌ماه بارش برف بی‌سابقه مشهد را سفیدپوش کرد و فرودگاه شهید هاشمی نژاد هم از این موضوع بی‌بهره نبود،فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد دومین فرودگاه پرتردد کشور پس از فرودگاه مهرآباد تهران است که به‌طور متوسط در شرایط عادی روزانه 180 پرواز از آن انجام می‌شود.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد که اخیراً میزبان هواپیمای ایرباس ۳۲۱ تازه خریداری‌شده بود پس از مدتی بازهم تاریخ لغو پرواز در روزهای برفی تکرار شد و این بار ابعاد آن گسترده‌تر بود.

یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده بود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد حدود هزار مسافر در فرودگاه بلاتکلیف بودند.

محمدباقر قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفته است:باند فرودگاه مشهد از ساعت 8:30 دقیقه امروز برای پروازهای خروجی باز است و شرکت‌ها هواپیمایی باید نسبت به شروع پروازهای خود اقدام کنند.دیشب پس از بازگشایی باند، در فاصله زمانی نیم ساعت دوباره با شدت یافتن برف و کولاک شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را در مشهد متوقف کردند و تا این لحظه پروازها انجام‌نشده است.

یکی از مسافران پرواز 1034 ماهان گفته است: این پرواز قرار بود دیروز ساعت 17 انجام شود که مسافران یک‌بار سوار هواپیما شوند که بعد از حضور 4 ساعته در هواپیما، پرواز کنسل شد و سپس ماهان اعلام کرد این پرواز امروز ساعت 12 انجام می‌شود که با تأخیر دوساعته مسافران وارد هواپیما شدند و از ساعت 14 نیز تاکنون در پرواز هستند و یک‌بار هم هواپیما یخ‌زدایی شد اما خلبان گفت یخ‌زدایی به‌خوبی انجام‌نشده است!

مسافران پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به شماره 1034 مشهد-تهران 5 ساعت است که در داخل این هواپیما بلاتکلیف مانده‌اند و نه هواپیما به مقصد تهران پرواز می‌کند و نه به مسافران اجازه داده می‌شود از هواپیما پیاده شوند. وضعیت داخل هواپیما بسیار بحرانی شده و میان مسافران و کادر پرواز دعوا شد وعده‌ای می‌خواستند از درب هواپیما به هر طریق ممکن خارج شوند. از ساعت 13:30 در هواپیما هستیم.

پرواز شماره 5226 هواپیمایی آتا نیز که قرار بوده از ساعت 13 پرواز کند هنوز در فرودگاه مشهد است و مسافران داخل هواپیما محبوس بودند.

یکی از مسافران پرواز شماره 5226 هواپیمایی آتا گفته است: از حدود 5 ساعت قبل در هواپیما سوار شده‌ایم اما هنوز خبری از پرواز نیست، مدیرکل منطقه‌ای هواپیمایی ماهان نیز در محل حاضر شد اما اتفاقی نیفتاد. در حال حاضر نه اعلام کنسلی می‌شود و نه هواپیما پرواز می‌کند.

تعدادی از پروازهای امروز فرودگاه مشهد ازجمله پرواز ساری به مشهد متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان به شماره 1021، پرواز تهران به مشهد شرکت هواپیمایی زاگرس به شماره 4057، پرواز اهواز به مشهد شرکت هواپیمایی تابان به شماره 202، پرواز شیراز به مشهد شرکت هواپیمایی کیش به شماره 7565 و پرواز تهران به مشهد شرکت آسمان شماره 600 باطل اعلام شدند.همچنین پروازهای خروجی فرودگاه مشهد ازجمله پرواز مشهد به ساری متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان به شماره 1020، پرواز مشهد به شیراز شرکت هواپیمایی کیش به شماره 7567، پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی آتا به شماره 5285 و پرواز مشهد به کاشان به شماره 8082 متعلق به شرکت ایران ایرتور باطل اعلام‌شده است.

محمدجواد تقوایی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در مورد پروازهای فرودگاه مشهد اظهار داشت: پروازها باید با حفظ اولویت ایمنی انجام شود و امروز با توجه به شرایط جوی مشهد، افزایش ریسک را داشتیم و برای پرواز باید شرایط باند و هوا فراهم باشد.

همچنین مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی نیز در این میان علت تأخیر در خروج برخی پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد را کمبود تجهیزات پشتیبانی‌کننده شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرده است.

شیران خراسانی نیز اظهار داشته است: مسافری را دیدم که کودک نوزادی داشت و در فرودگاه مشهد آب گرم برای شست و شوی این کودک نبود این در حالی است که در مشهد بارش برف و این برودت مسئله نادری‌ نیست، اما مردم از دیروز مشکل‌دار هستند و دقیقاً مشخص است که کرامت مردم مورد تهدید واقع‌شده است.

نوروزیان فرماندار مشهد بابیان اینکه هم‌اکنون نیز مشکلاتی در پروازها وجود دارد ، خاطرنشان کرد : البته در این شرایط جوی پروازهایی نیز از این فرودگاه انجام شد اما با مدیریت بهتر در این مجموعه، امکان کاهش مشکلات وجود داشت.

طبق اعلام روابط عمومی سپاه اما رضا(ع) با هماهنگی سپاه استان خراسان رضوی و دستور تولیت آستان قدس رضوی صورت گرفت و با حضور خادمان و جهادگران رضوی در فرودگاه، مسافران به حرم مطهر رضوی منتقل شدند.

تلاش ما تاکنون برای ابهام‌زدایی از مسئولین فرودگاه خراسان رضوی به نتیجه مانده است و احساس می‌شود عدم پاسخگویی مسئولین فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد باعث سؤالات بیشتری در ذهن رسانه‌ها و مردم خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان