آخرین اخبار

1. اسفند 1395 - 12:02   |   کد مطلب: 26887
در ادامه آلودگی آب در آلوده ترین شهر جهان؛
آب شرب با طعم جلبک!
در ادامه آلودگی آب در منطقه سیستان این بار قرعه مصرف آب آلوده با عطر و طعم جلبک به نام شهرستان زهک افتاد.

به گزارش رودآور به نقل از  عصر هامون، مهر ماه سال جاری بود که خبر آلودگی آب در آلوده ترین شهر جهان  سلامت مردم این منطقه را به حاشیه برد، علی ای حال پس از انتشار این اخبار مسئولین دانشگاه علوم پزشکی زابل هرگونه آلودگی آب را رد و از سلامت کامل آن خبر دادند!

تکذیب مسئولین دانشگاه در حالی بود که ناظری فرماندار ویژه زابل علت طعم و بوی بد آب شرب روستایی را رشد جلبک در چاه نیمه یک خواند و گفت: آب چاه نیمه چهارم که اسکلت در آن رویت شده به مصارف کشاورزی اختصاص دارد و با چاه نیمه های یک ، دو و سه مرتبط نیست.
 وی علت بو وطعم آب روستایی را وجود جلبک در چاه نیمه یک دانست و تصریح کرد: برای رفع این مشکل مسئولین در حال پیگیری هستند که در حال حاضر محلولی به آب وارد کرده تا جلبک ها از بین بروند.
فرماندار ویژه زابل خاطر نشان کرد: درحال حاضر آب روستایی هیچ مشکلی نداشته و روزانه در حال آزمایش است طعم و بوی آب هم به خاطر جلبک هاست که اقدامات رفع این مشکل نیز دارد انجام می شود.
ناظری با بیان اینکه آب شرب روستایی در تصفیه خانه زهک تصفیه می شود، گفت: این تصفیه خانه املاح و مواد داخل آب و آلودگی ها را از بین می برد اما بو وطعم جز کارهای تصفیه خانه نیست با این حال ماده ای وارد آب کرده اند تا این مشکل رفع شود.

آب شرب زهک دارای طعم و بوی جلبک است
روز گذشته در تماسی که یکی از ساکنان شهرستان زهک با پایگاه خبری عصرهامون داشت، وی گفت: آب شرب موجود در شبکه لوله کشی شهرستان زهک دارای طعم و بوی جلبک است و قابل استفاده نیست.
ناصر جهانتیغی افزود: آنقدر آب دارای طعم می باشد که برای سلامتی خود و خانواده ام آب مورد نیازم را از خانه هایی دارای تصفیه آب تامین می کنم.
وی ادامه داد: مسئولان قول های مختلفی در این خصوص داده اند اما این قول ها به سرانجامی نرسیده است.
این شهروند بیان کرد: شهرستان زهک اولین شهر در مسیر آبریز رودخانه هیرمند و در کنار مخازن آب چاه نیمه که محل تامین آب شرب منطقه است قرار دارد و نباید از داشتن آب بهداشتی مناسب محروم باشد.

مسئولان به فکر مردم باشند
یکی از ساکنان در روستاهای حوزه استحفاظی شهرستان زهک نیز گفت: آب شرب این شهرستان در زمان گرم بودن هوا قابل استفاده نیست.
علی شهرکی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون افزود: در حال حاضر که در فصل زمستان هستیم هنوز هم طعم جلبک در آب شرب احساس می شود و نیاز است مسئولان به این موضوع توجه کنند.
وی ادامه داد: از تابستان سال گذشته که این موضوع در منطقه سیستان به وجود آمده باید این مشکل رفع می شد اما این معضل تاکنون رفع نشده است.

آب شرب شهر هیچ مشکلی ندارد
فرماندار زهک گفت: در حال حاضر خودم از آب شرب موجود در شبکه لوله کشی در حال استفاده هستم و آب شرب هیچ مشکلی ندارد.
جمشید رخشانی نسب در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون افزود: موضوع طعم و بوی بد جبلک ها مربوط به تابستان است که در آن زمان و براساس مصوبه استانی لوله کشی و انتقال محل ورود آب به شبکه لوله کشی از چاه نیمه یک به چاه نیمه سه در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون درحال اجرا است.
وی ادامه داد: درحال حاضر آب موجود در شبکه آب شرب این شهرستان کاملا سالم و بهداشتی است و خودم از این آب درحال استفاده هستم و مشکلی را مشاهده نمی کنم.
وی ادامه داد: با جابجایی محل ورود آب به شبکه لوله کشی از چاه نیمه یک به سه، مشکل بو و طعم جلبک هادر ایام تابستان دیگر مشاهده نخواهد شد.

وضعیت آب شرب تا عید نوروز بهبود پیدا می کند
سرپرست امور آبفا شهرستان زهک نیز در این زمینه گفت: با تدابیر و برنامه ریزی انجام شده وضعیت آب شرب شهرستان زهک تا اول فروردین سال آینده بهبود پیدا خواهد کرد و هیچ طعم و بوی جلبک در آب شرب مشاهده نخواهد شد.
سید محمدرضا طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در امور آب و فاضلاب روستایی جابجایی محل ورود آب به شبکه لوله کشی را در دستور کار خود قرار داده است و به زودی محل دریافت آب آب و فاضلاب شهرستان زهک که تاکنون از شبکه آب و فاضلاب روستایی صورت می گرفت جدا سازی خواهد شد و تا عید نوروز مشکلی در زمینه بو و طعم جلبک در آب موجود شبکه آب رسانی وجود نخواهد داشت.
وی تاکید کرد:همه مسئولان در حال تلاش برای رفع مشکلات موجود هستند و امیدوارم مردم این شهرستان از این عیدی آب و فاضلاب راضی باشند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان