آخرین اخبار

1. اسفند 1395 - 16:20   |   کد مطلب: 26891
رئيس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان همدان با بيان اينكه آمار صفات روان‌رنجوري با ساير مولفه‌هاي ديگر نشان مي‌دهد كه دانش‌آموزان هدف دچار وسواس فكري هستند، گفت: اين آمار بايد بين 21 تا 23 درصد باشد كه در همدان 37 درصد است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، اعظم عظیمی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه وظیفه تخصصی ما هدایت و شناخت توانایی دانش‌آموزان است، اظهار کرد: قسمت عمده مشاوره‌های ما برای توجیه خانواده‌ها صرف می‌شود.

وی با ارائه آماری از نتایج کلی آزمون نئودانش‌آموزان دختران دوره دوم متوسطه در زمینه روان‌رنجوری که شامل اضطراب و افسردگی می‌شود، افزود: طبق آمار جهانی روان‌رنجوی بین 21 تا 23 درصد است ولی این آمار در استان 37 درصد را شامل می‌شود.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه اگر روان‌رنجوری در دانش‌آموزان بالا باشد می‎تواند آسیب‌پذیری در آینده داشته باشد، خاطرنشان کرد: این شرایط باعث می‌شود که افراد در انتخاب مسیر شغلی در آینده با مشکل مواجه شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه باز بودن و یا انعطاف‌پذیری 30 درصد را نشان می‌دهد، گفت: باید زمینه را برای پرواز عقاید و ارزش‌ها باز کرد و آموزش و پرورش باید این پیوند را برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه آمار صفات روان‌رنجوری با سایر مولفه‌های دیگر نشان می‌دهد که دانش‌آموزان هدف دچار وسواس فکری هستند، افزود: دانش‌آموزان در لحظه‌ای پرانرژی و در مواقعی کم‌انرژی هستند.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌ها در دانش‌آموزان عزت نفس است، گفت: از آخر جدول، از رتبه چهارم برخورداریم که از نرم کشوری بالاتریم و باید این رقم کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه همدان در زمینه رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان رتبه بیست و هشتم را دارد افزود: نرم کشوری در این زمینه 48 است.

عظیمی با اشاره به اینکه در زمینه فضای عاطفه در خانواده از آخر رتبه چهارم را داریم خاطر نشان کرد: در زمینه پیوند با خانواده در همدان ضعیف هستیم و وضعیت استان زیر میانگین کشوری است.

 رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در زمینه نظارت خانواده‌ها در رتبه سوم قرار داریم، یادآور شد: نظارت بالاست و 77 درصد از دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند که نظارت‌ها در خانواده وجود دارد.

عظیمی با اشاره به اینکه در زمینه مشکلات اقتصادی همدان زیر نرم کشوری است، افزود: همدان در رتبه هجدهم قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید دست آموزش و پرورش گرفته شود تصریح کرد: مسائل تعلیم و تربیت هر دو با یکدیگر بوده و نمی‌توان جدا از هم به آن نگریسته شود.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه می‌توانیم 30 درصد از دانش‌آموزان را زیر پوشش آموزش قرار دهیم گفت: در پایه هشتم 21 هزار نفر و در پایه دهم و یازدهم 17 هزار نفر تحصیل می‌کنند که از این تعداد آمادگی 11 هزار نفر برای آموزش وجود دارد.

عظیمی با اشاره به اینکه همزمان خانواده‌ها و کارکنان نیز باید تحت آموزش قرار بگیرند افزود: دیگر از زمان آموزش مهارت‌ها گذشته ولی ما همچنان به دنبال این هستیم که مهارت‌ها را آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای آموزش 28 هزار نفر نیاز به 2 هزار و 700 کلاس وجود دارد، اظهار کرد: برای این تعداد 185 کلاس نیاز است که 19 میلیون و 425 هزار  تومان هزینه در بر دارد.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم آموزش‌ها عملیاتی شود نیاز به آموزش‌های تئوری داریم گفت: به دانش‌آموزان آموزش برای کسب شناخت مشکل داده نمی‌شود تا در زمان رویارویی با مشکل توانایی مقابله با مشکل را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای تربیت مدرس 30 نفر مدرس نیاز است، اظهار کرد: هزینه این تعداد بالغ بر 9 میلیون تومان است که اگر تأمین اعتبار شود؛ آموزش‌ها در تابستان شروع و در مهرماه معلمان وارد مدارس می‌شوند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان