آخرین اخبار

1. اسفند 1395 - 18:03   |   کد مطلب: 26892
جام جهانی فوتبال هنرمندان، ظرفیتی که دیده نشد
جام تهی همدان از جهانی!
مسابقات جام جهانی فوتبال هنرمندان در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برگزار شد، اما همدان نتوانست از این رویداد فرهنگی و ورزشی به نحو مطلوبی بهره‌برداری کند، ظرفیتی که می‌توانست در این چند روز معرفی همدان را به دنبال داشته باشد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، مسابقات جام جهانی فوتبال هنرمندان 9 کشور جهان در همدان با برگزاری دو دیدار فینال و رده‌بندی به کار خود پایان داد.

این مسابقات پس از دو دوره برگزاری در تهران و قشم، این بار به میزبانی همدان برگزار شد که انتظار می‌رفت، همدان با برنامه‌ریزی بتواند بهره‌برداری لازم را از این رویداد فرهنگی ـ ورزشی داشته باشد.

این مسابقات که در ابتدا قرار بود از 24 بهمن تا یکم اسفندماه در همدان برگزار شود، به دلایل مختلفی از 27 بهمن ماه آغاز شد و 30 بهمن ماه به کار خود پایان داد که البته شاید یکی از دلایل عدم بهره‌مندی از بخش گردشگری از این رویداد همین نبود زمان باشد.

در ابتدای میزبانی همدان از این مسابقات قرار بود برنامه‌هایی چون بازدید از مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و کودکان سرطانی در برنامه قرار گرفته و علاوه بر آن برنامه‌هایی برای بازدید از نقاط گردشگری همدان مد نظر قرار گیرد اما این برنامه‌ها آن طور که باید و شاید برگزار نشد.

تبلیغات، یکی از حلقه‌های مفقوده این رویداد ورزشی بود که اگر حتی در کمترین میزان هم انجام می‌شد، به طور قطع شاهد استقبال بیشتری از مردم همدان از این مسابقات بودیم زیرا در فصلی از سال که شاهد بارش برف و برودت هوا در همدان هستیم، بهترین تفریح تماشای همین مسابقات بود.

تماشای بازی برای علاقمندان به فوتبال رایگان بود و می‌توانستند در سالن 6 هزار نفری انقلاب این مسابقات را از نزدیک ببینند اما همه بازی‌ها با حداکثر یک‌هزار نفر تماشاگر برگزار شد که علت اصلی آن نبود تبلیغات در چند روز مانده به مسابقات بود.

همواره مسوولان ارشد و متولیان گردشگری استان از جذب گردشگر خارجی در همدان سخن می‌گویند و در این زمینه به دنبال راه‌هایی برای جذب گردشگر هستند که البته در قالب همین رویداد ورزشی فضایی فراهم شد که حدود 220 هنرمند که سفیران فرهنگی کشورشان به شمار می‌روند، در همدان حضور یابند، فضایی که می‌شد از آن بهره برد.

مسوولان همدان همواره از پخش حتی دقیقه‌ای از ظرفیت‌های همدان در رسانه‌ ملی با هزینه بالا یاد می‌کردند، در حالی که این مسابقات از ظرفیت پخش مستقیم از رسانه ملی برخوردار بود و می‌شد از آن برای معرفی هر چه بیشتر و بهتر همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بهره‌مند شد، اما این مسئله نیز نادیده گرفته شد.

انصراف یکی از اسپانسرهای برنامه‌ در دقایق آخر نشان از بی‌نظمی در برگزاری آن داشت که اگر نبود هتل بین‌المللی باباطاهر؛ و به داد آبروی همدان نمی‌رسید معلوم نبود این برنامه قرار بود چطور و چگونه برگزار شود!؟

ای کاش گردشگری و جذب توریست از حالت شعاری خارج شده و به یک اصل مهم در برنامه‌ریزی استان تبدیل شود و به جای نشستن در انتظار یک فرصت ایده‌آل، از هر فرصتی به ویژه چنین رویدادهای بین‌المللی استفاده بهینه برای معرفی همدان صورت گیرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان