آخرین اخبار

1. اسفند 1395 - 22:11   |   کد مطلب: 26896
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت : مراکز ثبت ازدواج بدون ارائه گواهینامه گذراندن موفق دوره‌های آموزش زوج‌های در آستانه ازدواج، حق ثبت ازدواج را نخواهند داشت.

به گزارش رودآور به نقل از خانواده؛ «سید علی اصغر رفاهی» در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل مراکز آموزش‌های پیش از ازدواج، افزود: در بحث آموزش مهارت‌های زندگی در کشور مشکلات زیادی وجود دارد و می‌توان اذعان کرد که جوانان ما مهارت‌های مقابله با بحران و نحوه تفکر منطقی را نیاموخته‌اند و به همین علت اضطراب، افسردگی و خشم و پرخاشگری تا حدودی در جامعه بالاست.

وی انتخاب غلط، عدم شناخت دقیق زوج‌ها و نداشتن آمادگی کامل برای حل مسائل و مشکلات پیش آمده در خانواده را مهم‌ترین علت افزایش طلاق در جامعه دانست و گفت: تفاهم‌نامه حاضر با جلب همکاری و مشارکت دادگستری، ثبت اسناد و املاک، بهزیستی و جامعه سردفتران به‌دنبال ایجاد شرایطی برای ارائه آموزش‌های مناسب برای جوانان و ایجاد میل و رغبت برای فراگیری بیشتر در مراحل بعدی است .

این مقام قضایی با اشاره به این‌که بیشتر طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: معتقدیم که از بسیاری این طلاق می‌توان جلوگیری کرد اگر بتوان با آموزش‌های کامل، مبنای انتخاب درست و معیارهای زندگی مشترک را به جوانان ارائه کرد.

رفاهی یادآور ‌شد: در تفاهم‌نامه تشکیل مراکز آموزش‌های پیش از ازدواج، زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی، تهیه بسته‌های فرهنگی، آموزشی و برگزاری دوره‌های تربیت مدرس هم‌چنین جلسات تخصیصی ارزیابی مربیان در نظر گرفته شده است که اداره‌کل بهزیستی استان و اداره‌کل ثبت اسناد و جامعه سردفتران به‌عنوان متولی و متعاملین در بطن اجرای این کار قرار دارند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان