آخرین اخبار

1. اسفند 1395 - 15:18   |   کد مطلب: 26899
در ادامه سریال ناکامی‌های تیم‌های ورزشی همدان؛
حذف تیم والیبال«اتحاد جوان»پازل ناکامی‌های ورزش همدان را کامل کرد
چند سالی است که حذف شدن، انحلال و کناره‌گیری تیم‌های ورزشی استان‌همدان از لیگ‌های مختلف به امر متداول تبدیل‌شده که این بار نیزقرعه به نام تیم والیبال«اتحاد جوان»افتاد تا آن هم حذف شود.

به گزارش رودآور به نقل از مهر؛ اینکه تا کی می‌خواهیم ورزش را قربانی سیاست کنیم معلوم نیست چراکه بعد از سال‌ها والیبال همدان که شور و اشتیاق خاصی به خود گرفته بود نیز به کنار رفت.

تیم والیبال «اتحاد جوان» همدان با دست‌خالی نشان داد که جوانان این شهر می‌توانند در تیم‌های ملی و لیگ برتر حرفی برای گفتن داشته باشند کمااینکه آرمین تشکری در تیم ملی بزرگ‌سالان، آرمین رنجبر در تیم ملی امید که در کاله مازندران بازی می‌کند، مصطفی باقری در تیم هاوش گنبد و صابر جواهری در تیم سایپا نشان می دهند که والیبال همدان ظرفیت بالایی دارد.

تنها اسپانسرهای هیئت تیم را تا لحظه آخر یاری کردند

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت تیم «اتحاد جوان» همدان با اشاره به چگونگی  بسته شدن این تیم اظهار داشت: در ابتدای تحویل هیئت و درحالی‌که هنوز هیئت‌رئیسه مشخص نشده بود با چند نفر از والیبالیست ها که ادعا داشتند با فولاد ویان صحبت کرده‌اند که اسپانسر شود و تیمی را در رده سنی بزرگ‌سالان در لیگ دسته یک تشکیل دهند، صحبت هایی شد.

کریم ملکی با تاکید بر برنامه ریزی برای تشکیل این تیم، عنوان کرد: تا جایی که توانستیم از این تیم حمایت و در انتخاب سرمربی با تشکیل کادر فنی به این تیم کمک کردیم.

وی با بیان اینکه تنها فرد همدانی که می‌توانست به‌عنوان مربی در کنار این تیم قرار بیرد علی خبارگه بود که با وی به توافق رسیدیم، افزود: برای ورودی تیم نیز فولاد ویان ۳۰ میلیون تومان پرداخت کرد و ۱۰ میلیون نیز اسپانسر هیئت، غلامرضا حسینی پناه متقبل شد.

ورزش بزرگ‌ترین کار فرهنگی است

ملکی بابیان اینکه ۹۰ والیبالیست از داخل و خارج استان برای‌ تست شرکت در تیم حاضر شدند، گفت: سالن رایگان در اختیار این افراد قرار گرفت و هزینه پذیرایی را نیز هیئت متقبل شد و کسانی که برای حضور در این تیم انتخاب شدند نیز توسط غلامرضا حسینی پناه تأمین هزینه شدند اما متأسفانه فولاد ویان به‌جز آن ۳۰ میلیون تومان ریالی دیگر تا پایان مسابقات به ما کمک نکرد.

وی بابیان اینکه تمامی هزینه‌های‌این تیم را اسپانسرهای هیئت کمک کردند، بیان کرد: محل اسکان و مبلغی از قراردادهای بازیکنان، لباس تیم و تمامی هزینه‌های اعزام تیم به خارج استان را اسپانسرها متقبل شدند و مبلغی را نیز مدیرکل ورزش و جوانان کمک کرد.

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان عنوان کرد: انتظار داشتیم مسئولان استان از این تیم حمایت کنند چراکه جمعیتی که برای دیدن بازی‌های ما به سالن فردوسی می‌آمدند بسیار خوب بود و استقبال این‌همه جوان که میانگین سنی آن‌ها ۲۵ سال هم نبود یک کار فرهنگی محسوب می شد که باید برای آن هزینه می‌شد.

مشکلات مالی کمر تیم والیبال اتحاد جوان همدان را شکست

سرمربی تیم والیبال «اتحاد جوان» همدان نیز در گفتگو با مهر با اشاره به نحوه حضور خود در این تیم اظهار داشت: در تهران  مشغول گذراندن دوره کلاس درجه دوم بین‌المللی بودم که از همدان با بنده تماس گرفتند.

علی خبارگه بابیان اینکه در جلسه ای نظرات و پیشنهادهای خود را گفتم و بعد از چند روز با بنده تماس گرفتند، گفت: در بستن این تیم اختیار تام داشتم و ۷ والیبالیست از بیرون همدان به تیم آوردم.

خبارگه بابیان اینکه بر اساس بودجه تیمی بسته شد که به گفته کارشناسان بهترین تیم ممکن بود، گفت: براساس مذاکرات بودجه تیم بین ۸۰۰ تا یک میلیارد تومان بود اما با ۵۰۰ میلیون تومان این تیم را بسته شد و اگر در تیم مشکل مالی وجود نداشت به‌طورقطع اول می‌شد.

وی بابیان اینکه مشکلات مالی ضربات بدی به ما زد، عنوان کرد: تنها ۱۲ و نیم درصد قرارداد بازیکنان پرداخت شد و فولاد ویان وسط راه کنار کشید و مشکلات شروع شد.

پاس ورزش استان‌همدان را نابود کرده است

سرمربی تیم والیبال «اتحاد جوان» همدان بابیان اینکه بازیکنان چهار هفته تمرین نمی‌کردند و می‌گفتند پول نداریم که از خانه بیرون بیاییم، گفت: کجای دنیا مربیان تیم به دنبال غذای بازیکن، خرید کفش هستند در حالی که در بازی‌های بیرون خانه تمام وضعیت ما همین بود و من دستیاران خود را نداشتم که با آن‌ها مشورت کنم.

 

خبارگه با اشاره به بی‌اعتنایی مسئولان به این تیم گفت: ابتدای حضور تیم پاس در همدان برای این تیم هزینه شده است که اگر چند درصد از این پول به جیب بازیکنان همدانی می رفت وضعیت بهتر بود کااینکه خروجی پاس برای فوتبال همدان قابل توجه نیست.

جواب اشک‌های علاقه‌مندان به والیبال را باید بدهند

سرمربی تیم والیبال «اتحاد جوان» همدان بابیان اینکه جواب اشک‌های کسانی که بعد از بازی آخر ما در سالن فردوسی همدان گریه کردند را باید بدهد، بیان کرد: تیم من حذف نشد بلکه تیم را مسئولان این شهر منحل کردند.

وی گفت: تیم والیبال «اتحاد جوان» همدان متعلق به مردم این شهر است.

با این تفاسیر آنچه مهم به نظر می رسد اینکه شاید دیگر نباید امیدی به تیم داری حرفه‌ای در این شهر داشت اما باید تاکید کرد کسی که دلش به حال جوانان این شهر و شورونشاط آن‌ها می‌سوزد باید برای تقویت ورزش این خطه تلاش کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان