آخرین اخبار

3. اسفند 1395 - 11:48   |   کد مطلب: 26929
رئیس اداره آزمایشگاه‌های استاندارد همدان:
آزمایشگاه شیمی استاندارد همدان در غرب كشور بی‌نظیر است
رئیس اداره آزمایشگاه‌های استاندارد همدان گفت: آزمایشگاه شیمی اداره کل استاندارد استان همدان از نظر تجهیزات موجود و کارایی در منطقه غرب كشور بی‌نظیر است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان از آزمایشگاه‌های اداره استاندارد بازدید کرد.

این بازدید در راستای تعامل با دستگاه‌های نظارتی به منظور تقویت نظام استانداردسازی در استان؛ صورت گرفت.

در این بازدید رئیس اداره آزمایشگاه‌های استاندارد همدان، گفت: آزمایشگاه شیمی اداره کل استاندارد استان همدان از نظر تجهیزات موجود و کارایی در منطقه غرب کشور بی‌نظیر است.

محمدعلی استقامتی افزود: به وسیله دستگاه ICP (نشر اتمی) موجود در این آزمایشگاه می توان کاتی‌یون‌ها، آنی‌یون‌ها و فلزات سنگین موجود در آب آشامیدنی بسته‌بندی شده و آب‎های معدنی را طبق استانداردهای ملی مربوطه مورد آزمایش قرار داد.

وی اظهار کرد: آزمایشگاه شیمی اداره کل استاندارد استان همدان همکاری‌هایی با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در کارنامه خود دارد و جزء آزمایشگاه های مرجع سازمان ملی استاندارد کشور محسوب می‌شود.

استقامتی بیان داشت: این آزمایشگاه در سال 93-92 طرح ملی ـ پژوهشی آزمون آب شرب کل کشور را انجام داده است.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد مربوطه تعیین عیار فلزات گرانبها به روش کوپلاسیون است، گفت: به وسیله دستگاه XRF موجود در آزمایشگاه اداره استاندارد همدان، پیش آزمون فلزات گرانبها (تست غیر مخرب) به منظور تعیین عناصر و آنالیز تشکیل‌دهنده آن فلزات(مقدار عیار) طبق استاندارد ملی مربوطه امکانپذیر است.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان اظهار کرد: در انجام طرح‌ها و پژوهش‌های ملی با توجه به پتانسیل و امکانات موجود می‌توان از نیروهای متخصص بومی استان استفاده کرد.

ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه نقش استاندارد در دسترسی به بازارهای خارج از کشور و بین‌المللی، کلیدی و بسیار مهم است، گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه بالای مقوله استاندارد در جامعه، توجه بیشتر به اداره کل استاندارد و بهبود وضعیت اعتبارات این دستگاه از اهم موضوعات است و برای رفع مشکلات این اداره اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان