آخرین اخبار

4. اسفند 1395 - 19:55   |   کد مطلب: 26948
مدیرکل دفتر ریاست و مدیریت عملکرد سازمان جنگل‌ها:
همدان به جرگه استان‌های بیابانی پیوسته است
مدیرکل دفتر ریاست و مدیریت عملکرد سازمان جنگل‌ها بابیان اینکه متاسفانه همدان به جرگه استان‌های بیابانی پیوسته است، گفت: باید چگونگی رفتار با منابع طبیعی به مردم آموزش داده شود.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، نگهدار اسکندری ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع مدیرکل منابع طبیعی استان همدان بااشاره به وجود مشکلات و چالش‌های بسیار در زمینه منابع طبیعی، گفت: منابع طبیعی و جنگل‌ها اکوسیستم‌هایی هستند که دخالت نابه جا صدمات بسیاری به آن‌ها وارد خواهد کرد.

مدیرکل دفتر ریاست و مدیریت عملکرد سازمان جنگل‌ها به مشکل گرد و غبار خوزستان اشاره و با بیان اینکه دخالت در اکوسیستم‌ها باعث بروز این مشکلات در کشور می‌شود، گفت: مراتع درجه دو کشور به ۴۰ هزار هکتار کاهش پیدا کرده است.

اسکندری با بیان اینکه اکوسیستم‌ها به هم مرتبط هستند و نابودی هرکدام باعث نابودی دیگری می‌شود، حفظ منابع طیبعی را نیازمند جامع‌نگری دانست و افزود: باید چگونگی رفتار با منابع طبیعی به مردم آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه همدان از استان‌های بیابانی نبود اما متاسفانه امروزه به جرگه استان‌های بیابانی پیوسته است، عنوان کرد: نهادینه کردن اهمیت منابع طبیعی و فرهنگ‌سازی برای حفظ آن موضوعی جدی است.

شناسایی ۲۳۰۰ گونه گیاهی و صنعتی در مراتع کشور

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد گوشت قرمز وابسته به مراتع است و باید به این موضوع توجه ویژه دداشت، افزود: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاهی و صنعتی در مراتع کشور وجود دارد که باید برای حفظ آن تلاش کرد.

اسکندری با تاکید بر اینکه باید در راستای حفظ منابع طبیعی جامع‌نگر بود، مسائل حوزه آبخیزداری را از مسائل مهم برشمرد و گفت: کنترل فرسایش منابع طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر ریاست و مدیریت عملکرد سازمان جنگل‌ها یکی از سیاست‌های سازمان منابع طبیعی را جامع‌نگری و مشارکت مردمی در حفظ منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: باید جامع‌نگری و مشارکت مردمی را به هم پیوند دهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مراتع استان همدان مراتع روستایی است و باید مردم و روستاییان در راستای حفظ آن وارد عمل شوند، تاکید کرد: باید دیم‌زارهای استان همدان علوفه‌کاری شود.

وی یکی از سیاست‌های مورد تاکید سازمان منابع طبیعی را جامع‌نگری و افزایش مشارکت‌های مردمی عنوان کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان