آخرین اخبار

4. اسفند 1395 - 20:00   |   کد مطلب: 26949
با افتتاحیه طرح سراسری "رایحه رضوی"
استشمام رایحه رضوی در کشور از همدان آغاز شد
افتتاحیه گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی به طول سال با عنوان "رایحه رضوی" در همدان برگزار شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، عصر امروز برنامه " رایحه رضوی" با حضور علی اصغر کاراندیش مروستی معاون وزیر ارشاد، سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، مدیران ارشاد استان های خراسان رضوی، کردستان و زنجان، مسئولان کشوری و استانی، شاعران برجسته و اهالی فرهنگ و هنر استان همدان با مجری گری دکتر آذر در سالن اجتماعات ابن سینا در همدان برگزار شد.

طرح رایحه رضوی عصر امروز در آئینی با شکوه با اجرای دکتر اسماعیل آذر مجری شناخته شده برنامه‌های مشاعره آغاز شد، آذر به هر یک از سخنرانان در مراسم 5 دقیقه زمان داد تا طبق زمانبندی برنامه را به پیش ببرد.

فاضل عبادی، مدیرکل ارشاد همدان در آئین افتتاحیه این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان این برنامه اظهار داشت: خوشحالیم که همدان میزبان شروع طرح رایحه رضوی شد که به منظور گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی و جشنواره بین‌المللی حضرت رضا(ع) در طول سال از این استان شروع می‌شود.

محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان نیز در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم این جشنواره بتواند منشاء غنی‌سازی فرهنگ پربار ایرانی- اسلامی باشد.

تجلیل از جلیل از سه شخصیت فرهنگی، ملی و استانی؛ عسگر شاهی، سید جواد حجازی، امیرعلی سلیمانی از شاعران و فعالان فرهنگی در حوزه رضوی توسط مسئولان کشوری و استانی انجام گرفت، ضمن اینکه تجلیل از سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و اهدای هدیه و لوح یادبود از اداره کل ارشاد همدان انجام شد.

سرودخوانی مجید اخشابی خواننده برجسته کشور در مدح امام رضا(ع) در دو بخش برنامه قسمت جالب توجه مخاطبان در این مراسم بود، ضمن اینکه احد آزادی خواه نماینده ملایر در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی و سید جواد جعفری از دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

سید محمد جواد شرافت شاعر متولد سال 1360 صاحب آثاری چون مجموعه شعر خاک باران خورده نیز در این مراسم به شعرخوانی پرداخت.

سعید بیابانکی شاعر دیگر کشورمان متولد 1347 از خمینی شهر اصفهان و دارای آثاری چون؛ کتابهای سنگچین، جامه دران و لبخندهای مستند نیز اشعاری را در مدح امام همام علی بن موسی الرضا(ع) این مراسم خواندند، ضمن اینکه شاعر پیشکسوت عسکر شاهی متولد 1325 نیز شعری را درباره حضرت زهرا(س) در پایان مراسم خواند.

دعای آذر از کتاب فصیح نهج البلاغه و تلاوت شعری از سعدی پایان بخش این برنامه در همدان بود.

به گزارش تسنیم، نشست کمیسیون‌های تخصصی طرح گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی در طول سال روزهای ١٧ و ١٨ شهریورماه در تهران برگزار شد و در گردهمایی‌١� و‌١١ مهرماه «کمیته برنامه ریزی جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام» که  منجربه تدوین طرح «رایحه‌رضوی» شد، استان همدان برای برگزاری مراسم افتتاحیه این برنامه اعلام آمادگی کرده بود و این مراسم امروز به میزبانی همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان